Izložba "NOVE MODNE PRAKSE: LAURA BARIĆ I VICKO RACETIN", koja predstavlja rezultate ovogodišnjeg eksperimentalnog edukacijskog projekta realiziranog u organizaciji Hrvatskog dizajnerskog društva, otvorena je u utorak, 5. studenog, u HDD galeriji.
U prvoj, pilot fazi projekta, mladi modni dizajneri Laura Barić i Vicko Racetin, odabrani putem javnog natječaja, razvijali su svoje autorske koncepte pod mentorstvom Matije Čopa, Nives Bošnjak, Duje Kodžomana, Nataše Mihaljčišin i Tončija Vladislavića. Njihovi radovi, premijerno prikazani na ovoj izložbi, donose inovativne pristupe istraživanju i oblikovanju tekstila i modnih predmeta te otvaraju nove mogućnosti.
Kustosica izložbe i autorica projekta, Lea Vene, istaknula je kako "projekt Nove modne prakse predstavlja potporu mladim dizajnerima kojima je potreban financijski i savjetodavni okvir za šestomjesečno istraživanje u modnom dizajnu". Fokus projekta je na interdisciplinarnom pristupu i održivim modelima rada, s naglaskom na upotrebu recikliranih materijala i uvođenje praksi cirkularne ekonomije.
Ovogodišnja izložba donosi dva iznimna projekta: Biodegra Vicka Racetina i Nascar efekt Laure Barić.
Projekt Biodegra istražuje potencijale biotekstila na bazi morskih algi, čime se otvara mogućnost primjene prirodnih materijala u modnom dizajnu.
Racetinovo istraživanje odvija se u okviru lokalnog konteksta Jadranskog mora, uz suradnju sa stručnjacima iz biologije i ekologije, a rezultat su testni uzorci tekstila od algi koji pokazuju raznolikost tekstura, boja i konzistencija.
Izložbeni dio Racetinova projekta osmišljen je kao otvoreni arhiv koji dokumentira razvoj biotekstila, dok su prostorne adaptacije oplošja od algi zamišljene kao uvod u daljnji rad na krojenju i konačnoj realizaciji odjevnih predmeta. Kroz ovu zanimljivu kombinaciju eksperimenta, održivosti i umjetničkog izraza, izložba donosi osvježavajuću perspektivu modnih praksi s naglaskom na budućnost dizajna.
Rad Nascar efekt Laure Barić kritički propituje ulogu brandinga u suvremenoj sportskoj kulturi i istražuje interakciju logotipa s tijelom. U sportskom kontekstu, sponzorski logotipi postaju bitan estetski element dizajna dresova.
Laura započinje svoj rad dekonstrukcijom prepoznatljivih vizualnih karakteristika poznatih logotipa, tretirajući ih kao sirovi vizualni kod i gradivni element kojim osvaja površine kože i tekstila. U obliku tetovaža, ovi vizualni kodovi preuzimaju sportska tijela, brišući granicu između organskog i nametljive vizualne poruke.
Kolaži ovih rekonstruiranih logotipa obogaćuju i galerijski prostor, migrirajući na ekrane, tijela u pokretu i odbačene sportske dresove. Laurino istraživanje donosi novi pogled na suvremenu ulogu sportske odjeće i otvara mogućnost drugačijeg čitanja komercijalnih simbola kao privremenih tjelesnih oplošja.
Projekti ovog tipa idu korak dalje u dizajnu i oblikovanju odjeće, no također se igraju slojevima koje stavljamo na tijelo, kao i onime što time poručujemo, što naše tijelo znači i predstavlja. Uz to, referiraju se na nove materijale koji bi se jednoga dana mogli primijeniti u svakodnevici te smanjiti utjecaj tekstilne industrije na okoliš, ali i podići kvalitetu našeg života.