Prijava

Prijava

Zaboravljeno Korisničko ime ili Lozinka ?
    ItGirl - fashion lifestyle community & magazineItGirl - fashion lifestyle community & magazine
    • Home
    • NewsFlash
      • Style&GlowStyle&Glow
      • Skin&Glow Skin&Glow
      • Trend&GlowTrend&Glow
      • Go&GlowGo&Glow
    • Kontakt

    CESARE PACIOTTI # cipela kao produžetak tijela, element zavođenja i moći

    Trend&Glow
    13 Listopad 2025

    Talijanski dizajner obuće Cesare Paciotti (1958.–2025.) ostavio je iza sebe opus koji spaja preciznost zanata, senzualnost forme i nasljeđe talijanskog modernizma. Njegov rad, koji se proteže kroz više od četiri desetljeća, svjedoči o trajnom dijalogu između tradicije i inovacije, između ručne izrade i industrijskog spektakla. Povod za ponovno promišljanje njegova doprinosa modnoj povijesti nije samo njegova nedavna smrt, već činjenica da je Paciotti utjelovio specifičan tip dizajnera, onaj koji istodobno pripada luksuznom tržištu i likovnoj kulturi materijalnosti.

    Obiteljsko nasljeđe i formativni kontekst

    Rođen u Civitanovi Marche, u središtu regije poznate po majstorima obućarskog zanata, Paciotti je odrastao u obitelji u kojoj se o cipeli nije govorilo kao o proizvodu, već kao o djelu ruku.

    SnapInsta.to 473522271 562203276972615 256083412855142371 n

    Njegovi roditelji, Giuseppe i Cecilia Paciotti, osnovali su 1948. radionicu u poslijeratnoj Italiji, u vrijeme kada su se obrtnici i mala poduzeća pretvarali u temelje nacionalnog identiteta „Made in Italy“.

    Paciotti je studirao na Sveučilištu u Bologni, na odjelu za dramske umjetnosti, glazbu i komunikacije (DAMS), što će kasnije oblikovati njegovu vizualnu osjetljivost i sklonost narativnosti. Godine 1980. pokreće vlastiti brend, koristeći obiteljsko iskustvo kao platformu za novu interpretaciju talijanske obuće: ručno izrađenu, ali estetski provokativnu, tehnički savršenu, ali emocionalno nabijenu.

    SnapInsta.to 488251190 18502488376041948 5873660014558048077 n

     

    Estetika oštrine: simbol bodeža i tijelo kao skulptura

    Paciottijeva moda počiva na napetosti između senzualnosti i oštrine. Njegove cipele oblikuju se kao produžetak tijela, kao oruđe zavođenja i moći. U tom smislu, njegov prepoznatljivi metalni bodež, ugraviran ili urezan na potplatima i petama, nije puki logotip, nego simbolička izjava.

    Bodež kod Paciottija označava ono što teoretičari mode poput Caroline Evans nazivaju fashion as body armour, modom kao oklopom koji definira granicu između subjekta i svijeta.

    Njegove kolekcije, osobito tijekom 1990-ih i ranih 2000-ih, utemeljene su na vizualnom kontrastu između luksuza i agresije: kristali, metalni elementi, visoke potpetice i koža tvore scenu u kojoj se tjelesnost pretvara u arhitekturu. Ta estetika pripada širem modnom kontekstu epohe koja je slavila ideju mode kao performansa, uz bok dizajnerima poput Thierryja Muglera ili Toma Forda.

    SnapInsta.to 515203468 18520799992041948 1129360609206816058 n

    Unatoč senzualnoj ikonografiji svojih kolekcija, Paciotti je ostao vjeran načelima obrtničke preciznosti.

    Njegove radionice u Civitanovi Marche nastavile su proizvoditi ručno izrađene cipele u malim serijama, čime je održavao kontinuitet između industrijske proizvodnje i umjetničke discipline.

     

     
     
     
     
    View this post on Instagram
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    A post shared by PACIOTTI (@paciotti)

     

    Paciottijev dizajn svjedoči o onome što modna povjesničarka Judith Clark naziva „materijalnom inteligencijom“, razumijevanju materijala ne kao površine, nego kao strukture koja ima vlastitu semantiku. Njegove cipele nisu bile osmišljene samo da traju, nego i da komuniciraju: da kroz svoje proporcije, teksturu i konstrukciju prenesu osjećaj moći, samosvijesti i kontrole.

    Uvođenjem linije Paciotti 4US sredinom 2000-ih, otvorio je dijalog između luksuza i ulične mode. Iako je kolekcija bila komercijalno orijentiranija, zadržala je prepoznatljivu disciplinu u izvedbi, dokaz da Paciotti nikada nije odustao od koncepta obuće kao dizajnerskog objekta.

     

     
     
     
     
    View this post on Instagram
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    A post shared by PACIOTTI (@paciotti)

     

    Kontekst i autorstvo u talijanskoj modi

    U povijesti talijanske mode, Cesare Paciotti zauzima složeno mjesto: on nije pripadao tradiciji visoke mode u rangu Guccija ili Ferragama, ali je oblikovao ono što bi se moglo nazvati semi-autorskim luksuzom, dizajnom koji stoji između obrta i umjetnosti.

    Za razliku od mnogih suvremenika, nije tražio status konceptualnog umjetnika, ali je njegovo razumijevanje forme i simbolike bilo duboko autorijalno.

    U tom smislu, njegovo djelo stoji blizu suvremenih istraživanja modnih kustosa i povjesničara koji modu promatraju kroz prizmu objektne kulture, kao u radovima Caroline Evans (Fashion at the Edge, 2003.) i Valerie Steele (Shoes: A Lexicon of Style, 1998.).

    Paciotti je u tom diskursu zanimljiv jer njegovo stvaralaštvo otkriva spoj ekonomije i estetike, zanata i erotike, temeljne opreke koje obilježavaju modnu povijest kasnog 20. stoljeća.

     

     
     
     
     
    View this post on Instagram
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     
     

    A post shared by PACIOTTI (@paciotti)

     

    Nakon više od četrdeset godina djelovanja, Cesare Paciotti ostavlja nasljeđe koje nadilazi trendove. Njegove cipele, elegantne, ponekad teatralne, uvijek precizne, svjedoče o ideji mode kao jezika kojim se izražava odnos prema tijelu, prostoru i moći.

    Njegov rad ujedno pokazuje i koliko je teško održati ravnotežu između umjetničkog impulsa i zahtjeva tržišta. U vremenu kada se luksuz sve više temelji na brendingu, Paciotti je predstavljao posljednju generaciju dizajnera koji su brend gradili na formi, ne na narativu.

    Literatura i teorijski okvir

    • Evans, Caroline. Fashion at the Edge: Spectacle, Modernity and Deathliness. Yale University Press, 2003.
    • Steele, Valerie. Shoes: A Lexicon of Style. Rizzoli, 1998.
    • Clark, Judith & de la Haye, Amy. Exhibiting Fashion: Before and After 1971. Yale University Press, 2014.
    • Breward, Christopher. The Culture of Fashion. Manchester University Press, 1995.
    • Wilson, Elizabeth. Adorned in Dreams: Fashion and Modernity. I.B. Tauris, 2003.
    • Intervjui i arhivski materijali: WWD (2025), Vogue Italia, La Repubblica Moda.

     

    XD Xenia Design jesen/zima 25/26 # moda kao snoviti pokret, bljesak trenutka. Nova linija XD Couture analizira i demonstrira pojam luksuza

    ABOUT TWEED # tradicija, mapa pejzaža, prirode i kulturnog nasljeđa škotskih visoravni

    Tags: Cesare Paciotti Paciotti Moda Cipele

    Nove teme

    Jakopanec Jasmina Dio morskog dna dio neba kombinirana tehnika akril pastel kolaz 395x595cm 2024

    „Razgovori s plavom“ # JASMINA JAKOPANEC - samostalna izložba akademske umjetnice u Galeriji HDLU Varaždin

    Plakat DA2 2025

    Priče koje nadahnjuju # putovanje kroz svjetove umjetnika, arhitekata i dizajnera # DA2 – Zagreb Design, Art & Architecture Film Festival

    SnapInsta.to 505764683 18513891748032333 4281350249211236061 n

    DAPHNE GUINESS # teatar siluete, drama look, avangardan pristup odijevanju te prepoznatljivi pramenovi srebrnog sjaja

    P9286738

    WELLBA HOMESTEAD @ VIPAVA # butik hotel koji spaja povijesno nasljeđe s elementima suvremenog wellnessa

    1 Hogl

    Högl ILICA 12 # tradicionalno jesensko druženje plus nova kolekcija cipela, čizmica i modnih dodataka

    Slične teme

    SnapInsta.to 505764683 18513891748032333 4281350249211236061 n

    DAPHNE GUINESS # teatar siluete, drama look, avangardan pristup odijevanju te prepoznatljivi pramenovi srebrnog sjaja

    815213 FAD6L 9758 008 100 0000 Light gg emblem large tote bag

    KAD IMITACIJA POSTANE IDENTITET # o krizi storytellinga i kopiranja u suvremenoj modi te pojavi kružne estetike

    SKINY 1

    Seamless krojevi koji prate liniju tijela # SKINY kolekcija u znaku divne plave

    invisible sisa 2

    JEWELLERY_INFO # Cloud&Co izlog i kolekcija posvećeni ženskoj borbi protiv raka dojke

    46753

    Najveći Y2K buvljak u gradu ponovno se vraća # zagrebački teniski tereni Gem Gardena pretvorit će se u epicentar nostalgije i mode s početka 2000-ih

    SnapInsta.to 505764683 18513891748032333 4281350249211236061 n

    DAPHNE GUINESS # teatar siluete, drama look, avangardan pristup odijevanju te prepoznatljivi pramenovi srebrnog sjaja

    46753

    Najveći Y2K buvljak u gradu ponovno se vraća # zagrebački teniski tereni Gem Gardena pretvorit će se u epicentar nostalgije i mode s početka 2000-ih

    • Politika privatnosti
    • Politika kolačića
    • SiteMap
    • Impressum
    • Kontakt
    • DPZ Consulting
    © 2025. by znaor.com
    • Home
    • NewsFlash
      • Style&GlowStyle&Glow
      • Skin&Glow Skin&Glow
      • Trend&GlowTrend&Glow
      • Go&GlowGo&Glow
    • Kontakt