Dok se javnost zabavlja Netflixovom serijom "House of Guinness", koja ponovno budi zanimanje za poznatu pivarsku dinastiju, prava ikona obitelji već odavno nije lik s ekrana, nego stvarna žena nestvarnog stila i estetike, Daphne Guinness.
Njezin teatralan stil, sklonost avangardi i urođen osjećaj za estetiku godinama su privlačili modne dizajnere, fotografe i novinare. Prepoznatljiva po svojoj crno-bijeloj kosi, ponekad gotovo vampirskom make-upu i ljubavi prema ekstravagantnim siluetama, Guinness je vlastito tijelo pretvorila u umjetničko platno. Godinama nosi McQueenove kultne Armadillo shoes, koje su postale njezin osobni simbol, manifest modnog identiteta koji spaja ekstravaganciju, tugu i umjetničku disciplinu.
Daphne Guinness, danas 57-godišnjakinja, jedna je od najintrigantnijih muza suvremene mode. Njezinu su kreativnost oblikovali bliski odnosi s Alexanderom McQueenom, Isabellom Blow, Karlom Lagerfeldom i Davidom Bowiejem. „Moja prava obitelj su umjetnici – Alexander, Issie i Bowie,“ rekla je iz Los Angelesa, gdje radi na novom albumu. „No, moja obitelj porijekla, naravno, jest obitelj Guinness.“
Njezina obiteljska priča povezuje dvije poznate dinastije, Guinness i Mitford, jer joj je otac Jonathan Guinness, sin Bryana Guinnessa i Diane Mitford. „Ponekad imam osjećaj kao da sam u Vennovu dijagramu priča, između umjetničkih, mitfordovskih i guinnessovskih, u samom oku oluje. To može biti i blagoslov i prokletstvo,“ kaže Daphne.
Djetinjstvo je provela između Irske, Francuske, Španjolske i Engleske, a ljeta je provodila u Cadaquéu, gdje je njezina majka Suzanne Lisney bila bliska prijateljica Salvadora Dalíja. „Učio me kako da se našalim s roditeljima,“ prisjeća se. „Govorio je engleski na nevjerojatan način, pun neobičnih pridjeva, što mi je bilo neodoljivo smiješno.“
Kao dijete je imala veliku slobodu, slikala je, penjala se po drveću, padala s njih i učila svijet promatrati kroz igru i maštu. Bila je glazbeno nadarena i željela postati operna pjevačica, no rano se udala, sa samo 18 godina, i do dvadesete postala majka troje djece.
Tek nakon razvoda, u tridesetima, Daphne je zakoračila u svijet mode i umjetnosti, pronalazeći vlastiti glas kao model, glumica i glazbenica. David Bowie bio je taj koji ju je potaknuo da postane autorica i izvođačica.
„Imala sam boemsko djetinjstvo, pa sam se zapravo samo vratila onome što jesam,“ rekla je. Danas je neodvojiva od svog prepoznatljivog izgleda, kose prošarane platinastim i sivim tonovima, uskih jakni, minijaturnih hlačica i platformi bez potpetica japanskog dizajnera Noritake Tatehane. Također, majstorica je balansiranja na Armadillo cipelama Alexandera McQueena.
Guinness vodi vlastitu diskografsku kuću Agent Anonyme Recordings, producira vlastitu glazbu i aktivno sudjeluje u otkrivanju novih umjetnika. Prezime Guinness, kaže, uvijek je bilo „paradoks“, „i ključ i prepreka“.
„Ljudi su često pretpostavljali stvari koje nisu bile istinite. Morala sam se izboriti za svoj identitet. Ne žalim se, svi dolazimo odnekud. Ljudi poput Bowieja ili McQueena ne bi radili sa mnom da nisam bila dobra u onome što radim. Ime može otvoriti vrata, ali pitanje je što ćeš učiniti nakon što uđeš.“
Daphne Guinness i sama će uskoro biti prikazana na filmskom platnu, u filmu The Queen of Fashion, o životu Isabelle Blow, njezine bliske prijateljice i muze, koju će utjeloviti Andrea Riseborough, dok će Daphne igrati Stacy Martin. Guinness je za snimanje posudila cjelokupni modni arhiv Isabelle Blow, koji je otkupila nakon njezine smrti 2007. godine. „Morala sam, Issie bi me pogodila gromom da to ne izgleda kako treba,“ rekla je.
Prema službenim informacijama s njezine web stranice, Daphne Guinness je muza, producentica, glumica, kustosica, dizajnerica i filantropkinja. Suradila je s McQueenom, Lagerfeldom, LaChapelleom i Knightom, dizajnirala za Comme des Garçons, savjetovala Gucciju i producirala Oscarom nominirani film Cashback. Pojavila se u RuPaul’s Drag Raceu, u dokumentarcu Joanna Lumley’s Great Cities of the World te dvaput predavala u londonskom muzeju Victoria & Albert.