SILVIO VUJIČIĆ # Propadanje kao estetika otpora. Između tijela, otrova i rituala mode

    U domaćem modnom i umjetničkom kontekstu Silvio Vujičić zauzima jedinstveno mjesto, na sjecištu mode, znanosti, alkemije i propadanja. Njegov je opus od samih početaka prožet istraživanjem granica materije i tijela, ljepote i raspadanja, hoda na rubu. 

    SnapInsta.to 311814305 193572249721264 852454402290335383 n

    Za Vujičića, propadanje nije kraj, već proces, onaj u kojem se ljepota prelama, nestaje, isparava i vraća u novom obliku.

    Dekonstrukcija potrošnje: butik koji to nije

    Još 2004. godine, u projektu E.A. 1/1 S.V. Menswear Shop #1 (VN Gallery, Zagreb), Vujičić je transformirao galerijski prostor u privid muške modne trgovine, s izlozima, policama, ogledalima, cijenama i čak online sučeljem.

     

     

    No, iza te perfektno režirane iluzije, sve je bilo „pogrešno“. Odjeća izrađena od papira, igala i spojenih tkanina bila je nenosiva, perforirana i izranjavana, obješena o metalne strukture i lancima pričvršćena za vješalice. Kapljice vode s navodnjavanja neprestano su kapale po tkanini, uzrokujući njezino polagano truljenje.

     

     

    Zamišljena kao konceptualni performans i instalacija, trgovina bez prodavača postala je kazalište propadanja, mjesto gdje gledatelj postaje i svjedok i sudionik. Sustav nadzornih kamera bilježio je reakcije publike, stvarajući arhivu pogleda i nelagode.

    RASPAD LJEPOTE # dekonstrukcija, pobuna i estetika neurednog # from KAWAKUBO to DEMNA

    Vujičić je u tom radu srušio mit o modi kao teritoriju čistog sjaja i požude, izložio je njezinu pozadinu, njezinu potrošnju, njezinu smrt.

    Tijelo, tekstil, raspadanje

    Vujičićev rad od samih početaka spaja kemiju, biologiju, tekstil i filozofiju.

    Eksperimentira s organskim materijalima koji se raspadaju, oksidiraju, mijenjaju boju, koji doslovno žive i umiru. Njegove tkanine disanjem upijaju vlagu, mijenjaju ton, postaju mjesta nepredvidljivih reakcija.

     

     

    Time se približava nekoj vrsti „žive mode“, odjeći koja nije simbol savršenstva, nego podsjetnik na prolaznost tijela i nestabilnost identiteta.

    PRLJAVŠTINA KAO POETIKA # londonska izložba "DIRTY LOOKS" i potraga za ljepotom raspadanja iz koje se stvara novi život

    Vujičićev svijet je svijet u kojem moda nije više modna revija, nego laboratorij. Estetika propadanja, korozije i raspadanja postaje metafora emocionalne, društvene i biološke krhkosti. Ljepota je ovdje privremena, jer sve što je živo mora jednom istrunuti.

     

     

    U projektu SKIN(S)CARE Vujičić istražuje granicu između njege i nasilja, koristeći vlastitu kozmetičku liniju kao kritički instrument.

    U suvremenoj kulturi, briga o koži postala je simbol samodiscipline, statusa i konstrukcije identiteta pod snažnim utjecajem medija, influencera i tržišta.

    Njegova linija proizvoda, čije ime spaja „skin care“ s riječima „scar“ (ožiljak) i „scare“ (strah), razotkriva dvosmislenost ljepote kao društvenog konstrukta. „Prirodni“ preparati, izrađeni od otrovnih sastojaka poput bršljana, manga, smokve i divlje mrkve, izazivaju iritacije i osipe, potičući pitanje: može li namjerno oštećenje kože postati osobni estetski izbor, poput tetovaže ili piercinga?

     

     

    Vujičić kroz taj rad dekonstrui­ra poimanja zdravlja, ljepote i ružnoće, pokazujući njihovu promjenjivu, kulturno određenu prirodu. SKIN(S)CARE tako svakodnevni ritual njege pretvara u prostor otpora, umjetnosti i redefinicije identiteta, u kojem tijelo više nije samo površina za uljepšavanje, nego polje kritike, iskustva i preispitivanja.

    Noć, otrov i ekstaza: Nokturno u Botaničkom vrtu

    U svom najnovijem radu Nokturno, otvorenom 20. rujna 2025. u paviljonu Botaničkog vrta u Zagrebu, Vujičić ponovno spaja znanost i poeziju raspadanja. Izložbu kustoski potpisuje Irena Bekić, a suradnici su Ivan Slipčević (slika i zvuk) te Stipica Tomić, umjetničko-znanstveni suradnik na konceptu i izvedbi ekstrakcija.

     

     

    U ovoj trećoj sekvenci iz ciklusa "Tko je Elsa Fluid, to se zna", Vujičić stvara ambijentalnu instalaciju koja evocira kemijski laboratorij ili alkemijski kabinet budućnosti. U središtu pozornosti je biljka datura, mistična, halucinogena i otrovna. Umjetnik iz nje kemijskim procesima ekstrahira alkaloide, nanosi ih na sito, a zatim fotografijom bilježi njihovu kratkotrajnu pojavnost, halucinaciju pretočenu u sliku.

    No ono što se događa u paviljonu Botaničkog vrta nije samo eksperiment, već iskustvo. Zvuk, miris i svjetlo stvaraju prostor noćnog pulsa, svijet u kojem cvjetanje i truljenje postoje istodobno. Šišmiši, moljci, nevidljiva bića noći, svi oni postaju dio te tihi, alkemične koreografije.

    Datura, „cvijet noćnog cvata“, u Vujičićevu radu postaje metafora dvojnosti: otrov i lijek, zavodljivost i strah, smrt i iscjeljenje. 

     Kako PRADA tumači antropologiju luksuza # između povijesti, kreativnosti i ljudske potrebe za simbolima

    ANDRE AGASSI i revolucija teniske estetike # od neona do minimalizma, od pobune do identiteta

    WIMBLEDON TENIS LIFESTYLE # jagode, asevi i trava koja nikad ne spava