A. Šimunović / kako ostaviti dobar dojam?

    Komunikacijska savjetnica i međunarodno certificirana stručnjakinja za odnose s javnošću u tvrtki Ciceron komunikacije, Ana Šimunović donosi top savjete za svakodnevnu situaciju: kako (trajno) ostaviti dobar dojam?
    - Prilikom upoznavanja uspostavite kontakt očima jer oči govore tisuću riječi, a i znamo da su oči ogledalo duše. 
    - Prilikom rukovanja držite dlan okomito i uzvratite stisak kakav primite.

    marksandspencer 982011007770368
    Marks & Spencer

     

    - Smiješite se. Činite to čitavim licem. Osmijeh otvara sva vrata. S osmijehom nikad ne možete pogriješiti, dok se mrštenje ili ruka u džepu najčešće tumače kao nezainteresiranost ili arogancija.
    - Ponovite ime osobe s kojom se upoznajte i izgovorite ga bar dva puta u prvih 15 sekundi kako biste ga zapamtili. Često se koncentriramo samo na to kako ćemo izgovoriti vlastito ime pa zbog toga ne čujemo ime osobe s kojom se upoznajemo.
    - Poštujte intimni prostor svake osobe, stanite bar pola metra udaljeno od sugovornika. Okrenite svoje tijelo pod kutom od 45 stupnjeva u odnosu na sugovornika.
    - Koristite jasne, jednostavne, odmjerene pokrete i geste. Ne činite nagle i nervozne pokrete koji mogu djelovati prijeteći.

    accessorize 611721367548408
    Accessorize


    Komunikologija – što je to?
    - Kao komunikacijska savjetnica i međunarodno certificirana stručnjakinja za odnose s javnošću educiram ljude kako što uspješnije i učinkovitije komunicirati u javnim i medijskim nastupima, ali i u svakodnevnim poslovnim situacijama. Moji klijenti su organizacije raznih profila, poput međunarodnih tvrtki, ali i neprofitne organizacije, i osobe iz javnog života koji zbog naravi svojega posla moraju javno ili medijski nastupati. To su postale neophodne vještine u 21. stoljeću za svakoga tko želi prezentirati svoj rad i ostvariti kvalitetne odnose s javnošću - .

    Ana simunović fotograf Daniel Kasap PIXSELL 2
    Komunikacijska savjetnica i međunarodno certificirana stručnjakinja za odnose s javnošću u tvrtki Ciceron komunikacije, Ana Šimunović / foto: Daniel Kasap @ Pixsell


    Kamera daje dokaz!
    - Na našim treninzima koristimo kameru kao alat koji nam pomaže da se ljudi osvijeste kako djeluju komunikaciji ili u nastupu. Kamera izuzetno pomaže u približavanju slike koju osoba ima o sebi i slike koju drugi imaju o nama. Time se jača i samopouzdanje jer ljudi «otkriju» svoje jače strane, a imaju i prilike unaprijediti one s kojima su možda malo manje zadovoljni - .

     

    accessorize 611721887170229 cr
    Accessorize


    Karizmu možemo i - naučiti
    Koliko ste se puta našli u situaciji da vam netko nije „legao na prvu“, iako ne možete navesti ama baš ništa protiv te osobe? S druge strane, uvijek se divimo osobama koje, čini se, potpuno prirodno uđu u nepoznatu društvenu sredinu, pokrenu razgovor i druge uključe u njega. Obično za takve ljude kažemo da imaju karizmu. Neki se pitaju kako to čine, dok ostali vjeruju da je riječ o «prirodnoj sposobnosti». No, vjerovali ili ne, karizma može biti stečena vještina i, poput svake druge, može se usavršiti uz osvještavanje, prave savjete i odlučnost. U obje situacije radi se o prvom dojmu koji ostavljamo pri upoznavanju, a koji se vrlo često stvara na temelju izgleda, ponašanja, boje glasa, neverbalne komunikacije te nizu elemenata na neverbalnoj, glasovnoj i verbalnoj razini. 

     

    marksandspencer 98201388871159
    Marks & Spencer



    Kontakt očima

    Trenuci u kojima uspostavljamo odnos jesu zapravo trenuci u kojima se formira prvi dojam - prije svega na neverbalnoj razini. Držati kontakt očima sa sugovornikom smatra se minimumom komunikacijskog bontona. Zar vam osobe koje vas ne gledaju u oči ne djeluju nezainteresirano i čini se kao da vas i ignoriraju? Koliko je tek osmijeh važan? Osoba koja se smije djeluje samopouzdano i pozitivno.

    Gestikulacija mora biti prirodna
    Obuzdavanje gestikulacije dovodi do neusklađenosti između onoga što govorimo i onoga kako govorimo. Sjetite se kako vam prirodno ruke i tijelo gestikuliraju kada sjedite s prijateljicom na kavi, a onda odjednom kada pred šefom moramo nešto prezentirati ukopamo se i sva gestikulacija zamre. Tada djelujemo neuvjerljivo pa čak i nedovoljno kompetentno (ili bar ne onoliko uvjerljivi i kompetentni kakvi smo bili s prijateljicom na kavi dok smo joj prepričavali kakav dobar shopping smo obavili). Upravo u tome leži važnost gestikulacije jer njome upotpunjujemo sadržaj i naglašavamo poruke koje upućujemo sugovorniku. 

     

    marksandspencer 98201570533078
    Marks & Spencer


    I ton glasa je važan...
    - Tek nakon što smo osobu pogledali, počinjemo ju slušati, a tek onda čujemo što ona govori - i sve to u samo nekoliko sekundi. Kada osobu počnemo slušati onda nesvjesno analiziramo njezin glas: ima li ugodan glas, govori li prebrzo, drhti li glas, kakva je dikcija? Istraživanja su dokazala da su dublji glasovi uvjerljiviji, što nam možda može poslužiti kao i jedno od objašnjenja zašto su muškarci u većem broju od žena na vodećim pozicijama. Je li to možda zbog njihovi dubokih pa samim time uvjerljivijih glasova? Ostavimo to pitanje otvorenim do neke druge prilike... - .

    newlook 1093595256381051
    New Look


    A kako nas vide drugi? Neophodno je osvijestiti kakav dojam ostavljamo na druge ljude. Koliko puta vas je iznenadila nečija procjena vašeg ponašanja ili neke prezentacije koju ste održali? Razlika između onoga što mi mislimo o sebi - slike koju imamo o sebi i onoga kako nas drugi vide i  njihove slike o nama, osnova je mnogih razočarenja, nerazumijevanja i iznenađenja. Svatko drugi, tko je prisutan u našem životu, poput bračnog partnera, prijatelja, poslovnog kolege, vidi nas u jasnijem svjetlu nego što smo to u stanju sami. Većina nas živi u iluziji da dobro poznaje same sebe, no uglavnom se precjenjujemo, ili još češće podcjenjujemo. Psiholozi takvu pojavu nazivaju sivom pjegom označavajući time područje naše osobnosti koje vide svi osim nas samih. 

     

    next 1001791762054985
    Next



    - Ma što bio razlog zbog kojeg nas ostali doživljavaju drugačije, prvi korak je osvijestiti tu činjenicu i prihvatiti je. Tek kad saznamo kako nas javnost doživljava možemo birati i odlučiti sviđa li nam se taj imidž koji imamo, želimo li ga promijeniti ili zadržati. Sve dok ne upoznamo i prihvatimo onu osobu koju drugi vide u nama, nećemo moći raditi na sebi i napredovati. Život je u zajednici mnogo ugodniji i kvalitetniji ako percepcije drugih o nama prihvatimo i iskoristimo kao podlogu za osobni rast i razvoj. Stoga je važno uzeti u obzir da vrlo često nije istina samo ono što mislite da ste rekli i kako zamišljate stvari, nego ono kako nešto kažete, pokažete i kako pritom - zaključuje Ana Šimunović.

     

    phaseeight 1021682027262987Phase eight