Optometrist LIVIO SVRŽNJAK iz LIVISION optike // ljudi u jesen biraju uglavnom pastelne dioptrijske okvire, dok u proljeće kupuju šarenije modele i jače boje

    Primijetio sam da ljudi posljednjih godina traže više šarene modele, ne tako monotone i decentne. Kao da su se zaželjeli boje i malo ohrabrili – kaže mi optometrist Livio Svržnjak iz Livisiona. Popričali smo o trendovima, o tome kako ljudi biraju okvire te kako se trendovi mijenjaju.

    Evo što mi je sve ispričao. Btw dobre vijesti - ljudi kao da imaju više hrabrosti posljednjih godina, a tako je kod oba spola – okvir koji ima dodatak crvene u muškoj kolekciji, sigurno će se prodat. Ne da bude komplet crveni, na primjer, već kroz detalje.

    luv949

    O bojama i godišnjim dobima

    Ako biraju po stilu, onda gledaju boje, uzorke i oblike. Znaju birati i prema boji, točno znaju koju nijansu žele. Primijetio sam i promjene u trendovima kroz godišnja doba – u jesen dobro idu dioptrijske naočale pastelnih tonova, za razliku od proljeća, kad ljudi žele više šarene modele i jače boje. Po tome se posebno ističe brend von Bogen. Godišnje doba definitivno utječe na prodaju određenih nijansi.

    Neki okviri teški su samo 3 grama

    Dio ljudi gleda komfor, bitno im je koliko su naočale teške, odnosno lagane. Lakši modeli nisu veliki, a i postoje modeli koji se ne vide, imaju po tri grama, to su naočale bez okvira. Djeluju vrlo decentno, vrlo su minimalističke. Brend koji se ističe po ovom dizajnu je Silhouette.

    bt

    Odabir dioptrijskih naočala ovisi i o obliku nosa

    Ako osoba ima problem s nosom, onda gledamo da su ti okviri plastični je oni idu preko nosa. A druge strane, capice, koje sjedaju na bočni dio nosa, znaju smetati nosu koji je osjetljiv. Nekim ljudima znaju capice biti teške, no prednost im je da ih možemo namjestiti po veličini i obliku nosa.

    Titan je i dalje broj 1, no izvrstan je i super lagani materijal ultem

    Trendovi donose 3D print naočala, no i dalje je titan najlakši i broj jedan u dizajnu dioptrijskih naočala. Imamo još jedan ultem, to je vrsta plastike, no jako je lagani. On se da podesiti po licu, no klasična acetat je najjednostavniji. Trenutno su hit tanki, metalni okviri, izgledaju vrlo elegantno.

    liv32

    Baš volimo retro i mačkaste okvire

    Retro je hit već više godina, uglavnom inspiriran pedesetima. Što se tiče mačkastog dizajna, jedne godine je hit, druge nije, no neki ga stalno nose, tako da je zapravo stalno u ponudi. Konstantno ga ljudi traže. Promjene u trendovima imaju veze, naravno, sa svjetskim smjernicama. Ako na sajmu u Njemačkoj vidimo neke trendove, to će kod nas doći u modu za dvije godine.

    Mali dio ljudi smatra dioptrijske naočale kao dio imidža

    Većina ih gleda sako kao nužnost - kad sam radio jedno istraživanje prije desetak godina, zaključio sam da ljudi dioptrijske okvire mijenjaju otprilike svakih 4 do 5 godina. Dio ljudi ipak smatra da je to imidž te imaju dva do tri modela, ovisno nose li trenirku, odijelo ili nešto treće. Pokušavamo ljude naučiti da ne bacaju stare naočale, ako se novima nešto desi, da imaju rezervu.

    Hit su stakla koja potamne pod utjecajem UV zraka i to u bojama – roza, metalizirano, zelenkasto, plavo...

    Sve više ljudi želi stakla koja reagiraju na suncu, no u novije vrijeme hit su dioptrijska stakla koja će potamniti u neku fora boju. Radi se o više varijanti, od metalik, odnosno zrcalne do roze, plave zelene.

    Svako to zatamnjenje ima nekoliko stupnjeva, ovisno o tome koliko je UV zračenje. Treba napomenuti da UV zrake prolaze kroz oblake, stoga stakla djelomično tamne i kad je oblačno. Ljudi ponekad ne očekuju to kad je oblačno. Obično smatramo da je UV zračenje povezano sa sunčanim vremenom. No, ovaj način je odlična i automatska zaštita oka od sunca. Riječ je o brendu Proizvođača Essilor, a samim lećama ime je Transitions.

    Radi jedinstvene tehnologije i svojstva materijala, Transitions naočalne leće se brzo prilagođavaju i aktiviraju pod utjecajem temperaturnih i svjetlosnih uvjeta. One paralelno blokiraju UV zrake i štite oko od štetnog ultra plavo-ljubičastog svjetla. Kvalitetna su zaštita od bliještanja i štetnog djelovanja svjetla, istovremeno zadržavajući optimalan balans između jasnog vida i količine zatamnjenja.

     

    variation

    Poseban dizajn donosi francuski brend Variation

     th1 cutlerandgross

    Jedan od hit brendova koje vole pripadnici retro dizajna - Cutler & Gross

    th1 NASL1

    Neobični okviri inspirirani stilom stripa - Roger Eye design

     211825543344943

    Blake Kuwahara - okvir se izrađuje po 9 mjeseci, a posebnost je tehnika okvira u okviru. Blake Kuwahara osnivač je i kreativni direktor FOCUS GROUP WEST, multidisciplinarne boutique tvrtke bazirane u Los Angelesu.

     th1 gerretlight

    U Livision optici u ponudi je i cool Garrett Leight - poseban kalifornijski brend

    5b

     

    liv5