Kolekcija Ex-vonia, s kojom je Damir Begović pobijedio neki dan na natjecanju iD International Emerging Designers Show na Novom Zelandu, fenomenalan je prikaz djelića što se sve može napraviti od – narodne nošnje. Vječito prisutna odora u narodu, danas više-manje zapostavljena i zaboravljena u svakodnevnom životu, u 21. stoljeću vraća se njezina važnost. Zašto? Kao prvo, globalizacija briše granice, stoga se nacije, zemlje i kolekcije vraćaju izvornim vrijednostima, specifičnostima lokaliteta, koji ih izdvajaju iz mase. Pogledajmo samo brendove poput Burberryja, Dolce & Gabbana, Diora... Točno se zna od kuda dolaze sve te, kao i niz drugih kolekcija koje se žele negdje smjestiti, locirati.
- Bogatstvo etno kulture, odijevanja i običaja inspiriralo me pri oblikovanju ove kolekcije. Zanimljivo je da se skoro svako selo razlikuje po nekom elementu narodne nošnje, što u meni uzrokuje eksploziju inspiracije koju sam htio malim dijelom pretočiti u ovu kolekciju. Ova kolekcija je bazirana na unikatnim i jedinstvenim tehnikama koje su vezane za slavonsko brodsku nošnju i odijevanje - komentirao je Damir.
Upravo zato Damir Begović na odličnom je putu, prepoznao je snagu narodne nošnje, divi joj se i kreira od nje fantastičan svijet art formi koje se, pak, na koncu mogu prevesti i u pret-a-porter! Putovanje jedne veličanstvene vizije. Moderna forma i odličan eklektičan svijet boja i motiva uokvireni su u retro fenomen narodne nošnje. Iako bi se moglo dosta dugo lamentirati o tome kako etno detalji i inspiracija stižu u street-style, jer to je jedna ludo iscrpna tema, Damir naprosto kaže: - Jednostavno, htio sam pokazati bogatstvo hrvatske etno baštine. Kolekcija EX-vonia inspirirana je visokom modom i slavonskom nošnjom, oblikovana tradicionalnim unikatnim tehnikama - .
No, priča ne staje ovdje, jer autor definira tužno okruženje nastale kolekcije: - Priča je zapravo propadanje mog rodnog kraja Slavonije. Napuštanje zemlje, života i običaja potaklo me na kreiranje ove kolekcije. Za Hrvatsku su karakteristična tri migracijska vala, 1. val u 2.polovici 19.stoljeća zbog bolesti vinove loze, 2. val nakon 2.svjetskog rata iz političko-gospodarskih razloga te 3. iseljenički val danas, iseljavanje mladih visokoobrazovanih ljudi (BRAIN DRAIN). Gube se aspekti kulturološkog identiteta, posebno u drugoj generaciji migranata - . Damir je kod nas u kompi s Domagojem Štimcem, tvre poznati brend TWINS.
Pri izradi kolekcije korišteni su vuneni štof, pliš, pamučni triko, koža, staklo, krzno, jersey, tartan, vodootporni poliester.
Naše bi se nošnje trebal više promovirati u svakodnevnom životu, kroz pret-a-porter i street style.
Kolekcija se predstavlja i kod nas! Naime, revija Ex-vonie i ostalih diplomskih kolekcija Tekstilno-tehnološkog fakulteta održat će se 28.05. u predvorju Studentskog centra u Savskoj.
Na istom je natjecanju, iD International Emerging Designers Show na Novom Zelandu, 2010. pobijedio naš Igor Galaš!