Neki dan u zagrebačkoj Parfumeriji Lana bilo je jedno dobro druženje - na novu lokaciju na početak Mesničke svratio je Fabrice Croisé, osnivač precool brenda Scents of Wood.
Njihov najprodavaniji parfem Plum in Cognac postao je 2021. najbolji parfem u SAD-u, dobio je nagradu Fragrance Foundation Perfume Extraordinaire of the Year Award. Dakle, kompozicijom vlada duboka šljiva, a sastojak - organski alkohol odležao je u bačvi od konjaka.
To im je super fora - organski alkoholi odležavaju u raznim bačvama te time dobivaju posebnu mirisnu drvenu notu. A i samo ime najavljuje o kojem se drvu radi - Plum in Cognac je dakle miris s glavnom notom šljive, za koji je organski alkohol odležao u bačvi od konjaka.
Francuz koji živi u SAD-u i obožava Japan
Brend osim Scents of wood ima još dva imena - ShinrinYoku je japanski izraz koji u slobodnom prijevodu znači 'šumsko kupanje', a L’Âme du Bois je francuski naziv brenda, 'Duša drveta'. Zašto? On je Francuz, živi u SAD-u i obožava kulturu Japana.
- Naš cilj je oduvijek bio stvoriti mirisnu kuću posvećenu šumama, drveću i drvetu. Rano smo htjeli unijeti drvo u svaki aspekt naših mirisa, a da bismo to učinili, počeli smo proučavati temeljnu kompoziciju tipičnog mirisa. Mirisi su u biti otopine (s različitim razinama koncentracije) eteričnih ulja u alkoholu. Što je alkohol čišći (i čistiji), to će manje ometati stvaranje mirisa. To je navelo parfumere, od uspona moderne parfumerije prije više od 125 godina, da koriste etanol.
- Pitali smo se što bi se dogodilo da alkohol ne bude nevidljivi dio kompozicije, već da postane još jedan sastojak u paleti parfumera. Pitali smo se bi li različiti mirisi bolje reagirali, pa su stoga potrebne različite vrste alkohola. Ako alkohol može dodati mirisu, pojačajte ga na neki način. Alkohol s blagodatima, ako hoćete.
I tako smo počeli skupljati drvene bačve kad god bismo naišli na njih. Od Škotske do Kentuckyja. Vintage bačve koje su mnogo puta dale život žestokim pićima. I nove bačve koje još nisu ništa trebale odležati, ali čije je drvo već odživjelo cijeli život u nekoj šumi.
Odležali smo organski alkohol u našim bačvama i usporedili učinke. Utjecaj bačava na sam alkohol bio je bogat, dubok i intrigantan. Dodavanje odležanog alkohola mirisima stvorilo je sličan intrigantan učinak - ispričao je Fabrice.
Kad parfemi žive u drvenim bačvama
I tako, nije trebalo dugo da uvjerimo parfumere da smo pronašli novi način formuliranja mirisa.
Rade s 9 vrsta bačava: Američki hrast, Francuski hrast, Kesten, Vintage Cognac, Bagrem, Vintage Maple, Hinoki, Vintage Rye, Vintage Calvados.
Inače, Fabrice je odrastao u Provansi u Francuskoj i izgradio je karijeru u razvoju i marketingu luksuznih mirisa za mega tvrtke poput L'Oréala. Nakon što je napustio mainstream kako bi pokrenuo kolekciju parfema sa slavnim cvjećarom Ericom Buterbaughom, Fabrice je započeo svoje novo poglavlje kao strastveni poduzetnik niche parfema.
Sad živi u malom planinskom gradiću u Utahu gdje slobodne skija većinu godine. Njegova svakodnevica okružena je šumom i mirisima prirode, što se logično nastavlja na ime - Scents of Wood.
- Uvijek sam provodio vrijeme u društvu drveća. Moj brat i ja gradili smo kućice na drvetu u starom hrastu u seoskoj kući mojih roditelja na jugu Francuske. “Kuće na drvetu”, množina, jer bismo ih rastavljali i ponovno gradili sve bolje i veće (ili smo tako zamišljali) u nedogled. U industriji mirisa sam već skoro 30 godina i na neki način cijelo vrijeme nosim ovaj projekt u sebi - .
Šro se tiče parfumera s kojima radi, izabrao je IFF - kao jednu od najvećih tvrtki za mirise i okuse na svijetu. Sebe vidi više kao kustosa mirisa, no umjetnost koju parfumeri za njega stvaraju nosi se na koži, a ne visi na zidu. Kad kreće u izradu mirisa, on prvo parfumera pita - koja je tvoja inspiracija na drvo, koja su sjećanja, mirisi, ideje... Tada kreće priča, a onda i konkretna kompozicija i kreacija.
A koja je tvoja osobna šuma?
- Tražim od njih da zatvore oči i prisjete se stabala koja su odigrala važnu ulogu u njihovim životima. Kao onaj hrast koji je ugostio kućice mog djetinjstva. Svatko ima stabla upletena u priču svog života. Ja to zovem "osobna šuma". Onda ih zamolim da opišu ta stabla i krećemo odatle. Mislim da bi to mogao biti razlog zašto naši mirisi toliko odjekuju kod naših kupaca: usidreni su u emocijama i sjećanju - zaključio je Croisé.
@dubravkapz #niche #perfume #parfumerijalana #zagreb #croatia #nicheparfums #beauty ♬ Endless Summer - Alan Walker
Pakiranje je jednako atraktivno i zanimljivo, nalik je srcu s aortom, no zapravo se radi o - dlanu ugodnom obliku sa zlatnom granom. I ovdje je drveće glavna inspiracija.
Tekstura je specifična, zrnata, boje divne čokolade. Dosta je teška, djeluje luksuzno, no priča o drvu i prirodi podsjeća nas na ono najvažnije.