Muzej za umjetnost i obrt u Zagrebu ugostio je uistinu posebnu izložbu dizajna ambalaža hrvatskih kozmetičkih brendova od 60-ih do 80-ih godina, autorice Matije Kalentić koja je u to vrijeme radila u tvornici kozmetičko-higijenskih proizvoda Neva. - Izložba otkriva Mariju kao dizajnericu koja je suvereno oblikovala ne samo vizualni identitet Neve i njezinih proizvoda nego i našu svakodnevicu propitkujući fenomen stvaranja kozmetičke industrije u kontekstu percepcije higijene, ljepote i uljepšavanja u Hrvatskoj, u razdoblju od početka 60-ih pa sve do sredine 80-ih godina 20. stoljeća – ističe kustosica izložbe Koraljka Vlajo.
No, izložbe ne bi bilo, nastavlja Vlajo, da gospođa Marija, koja je sinoć i osobno bila na otvorenju te se svima oduševljeno zahvalila na postavljanju izložbe njezinog rada, nije godinama religiozno čuvala ova pakiranja. - Ambalažu očekivano bacamo, od nje ne očekujemo dugi životni vijek. Upravo zato je još vrjednije da smo bili u mogućnosti uopće postaviti neku ovakvu izložbu, a da Marija osobno nije sačuvala svoje radove, vjerojatno bi tako nešto bilo nezamislivo. Kad mi je rekla, ja sve to imam kod kuće, znala sam da imamo nešto uistinu posebno. Izložba poput ove, koja zaokružuje ne samo opus nepravedno zapostavljene dizajnerice, već i povijest jedne tvornice (a kroz nju i čitave grane industrije), od neprocjenjive je vrijednosti za povijest domaćeg dizajna - .
Bočica i staklenka Rosal; Neva, 1964. – 1965.
Između šezdesetih i osamdesetih poznata hrvatska kozmetička kompanija Neva, danas članica Atlantic Grupe, stvarala je neke od svojih čuvenih brendova, poput Rosala, Plidente, Asepsolete, Irela, Frilaxa, Corone, Deofena, Simbija (neki su i danas dijelom našeg životnog okruženja). Istovremeno, Neva je ravnopravno surađivala s poznatim globalnim igračima na kozmetičkom tržištu: s Beiersdorfom, L'Orealom, Odolom, Sara Lee, Juvena of Swizerland, Helena Rubinstein, Woltz, Rimmel, Mäurer & Wirtz, Farina Gegenueber i drugima.
Kutije Neva Creme special; Neva, 1963.
Naime, nakon revolucionarnih i siromašnih poslijeratnih pedesetih, u tadašnjoj državi jača građansko društvo koje sa sobom donosi i promjenu odnosa prema osobnoj potrošnji, modi te ulozi žene u društvu. Tadašnje hrvatsko društvo razapeto je između brojnih smjernica koje uvjetuju specifičan – često i kontradiktoran - odnos prema ovim fenomenima.
Otkrijte kako su izgledali čuveni hrvatski kozmetički brandovi od 60-ih do 80-ih godina prošlog stoljeća: Rosal, Irel, Corona, Plidenta, Frilax, Crna mačka, Tabac, Deofen i mnogi drugi.
Izložba Marijina industrija ljepote ostaje otvorena u Muzeju za umjetnost i obrt do 2.veljače 2014. godine.
kutije Rosal; Neva, 1964. – 1965.
Biografija: Marija Kalentić (r. 5. srpnja 1930.) diplomirala je na zagrebačkoj Akademiji primjenjenih umjetnosti (1954.), u klasi profesorice Branke Hegedušić kao akademska slikarica tekstilka te je postdiplomski studij nastavila u majstorskoj radionici Krste Hegedušića (surađivala je na opremi knjiga Razgovori ugodni naroda Slovinskoga, A. K. Miošića te Latinske pjesni razlike, I. Đurđevića).
U početku karijere radi samostalno, te pretežno dizajnira uzorke za tisak tkanina za Zagrebačku industriju svile, Vunteks, Tvorpam. Od 1962. godine stalno je zaposlena u Nevi na dizajnu ambalaže svih proizvoda i propagandnih materijala. Ujedno projektira Nevine izložbene prostore na Zagrebačkom velesajmu. Dobitnica je tri jugoslavenska Oskara za ambalažu (1965. i 1966. godine): za kućni stil ambalaže kozmetičke serije Rosal, 1965.; za bočicu za kremu Rosal, 1965.; za kartonsku kutiju s lončićem za kremu Rosal, 1966. Redovno je sudjelovala na izložbama ULUPUH-a, izlagala je na izložbi Produkt dizajn 2 (1972.). Neva 1978. godine postaje sastavni dio Plive, a M. Kalentić nastavlja raditi kao dizajnerica u OOUR Neva do 1985. godine kada odlazi u mirovinu.
Kutija za puder Corona, OOUR Neva SOUR Pliva, 1983.-1984.
Bočice za parfem i kolonjsku vodu Chypre; OOUR Neva SOUR Pliva, 1980.