KLISAB - Marko Šabarić i Tomislav Kliškinić, reinterpretirali su morsku estetiku kolekcijom „Svi bi ljubili mornare”, u modnoj atmosferi Zagrebačkog velesajma u sklopu projekta Bipa Fashion.hr. Fotografije iz backstagea potpisuje Zvonimir Ferina.
Inspirirana pomorskim svijetom, brodarima i mitološkim sirenama, kolekcija spaja sirovu eleganciju s dekonstrukcijom, pri čemu svaki komad postaje dio vizualnog narativa.
„Kolekcija je glasna, tamna, s prepoznatljivom KLISAB estetikom, ali s novim twistom. Sveli smo intervencije na minimum, fokusirajući se na formu i bazni materijal. Svakom stylingu dali smo malu ulogu – figurativno i doslovno,” otkriva Marko Šabarić. Dodaje kako mornarski motivi poprimaju sofisticirane reinterpretacije – mornari nose aplikacije nalik razglednicama, navy estetika pruga pojavljuje se kroz dinamične trake, a kape postaju završni detalj koji donosi dojam vintage odmora. Ramena su naglašena elementima inspiriranima klasičnim navy uniformama – ponegdje strogo prekrivena, ponegdje ekstremno izražena.
KLISAB ostaje vjeran preciznom tailoringu, no ovog puta s pročišćenim, minimalističkim pristupom konstrukciji i materijalima. Tkanine su ključne – nepatvorene, sirove i lišene suvišnih intervencija.
Naglašen je i taj njihov dinamičan pristup tailoringu po kojemu su postali poznati - dijagonalna intervencija na sakou u dvije boje.
Fluidne haljine reflektiraju kretanje mora, dok oversized košulje s naborima i dekonstruirani denim unose dozu nepredvidive dinamike. Trake koje slobodno vise s odjeće stvaraju optičku igru mornarskih pruga i omogućuju transformaciju silueta, dok strateški postavljeni prišivci, nalik razglednicama, prizivaju nostalgiju putovanja.
Paleta boja ostaje u spektru neutralnih i zagasitih tonova – dominiraju crna, tamnoplava, bijela i bež, s akcentima u petroleju i sjajno sivoj.
More je oduvijek bilo konstanta u KLISAB-ovoj estetici – od prvih kampanja snimanih na Šolti, rodnom otoku Tomislava Kliškinića, do spontanih inspiracija koje se sezonski razvijaju. Upravo se na tom otoku, prije deset godina, snimila jedna od njihovih najljepših kampanja – simbolično vraćanje korijenima koje ovoj kolekciji daje dodatnu emotivnu notu.