INTERNATIONAL TALENT SUPPORT je veliko natjecanje koje je prošli vikend u Trstu privuklo niz obožavatelja mode, kreativaca i općenito modnih znalaca. Već 20 godina donosi izuzetne vizije i rad autora iz čitavog svijeta.
Organizatorica i kreativna direktorica ITS-a, Barbara Franchin, istaknula je da je ove godine stiglo oko 600 prijava te ih je 24 ušlo u finale za 11 modnih kategorija.
U žiriju sjede velike modne face – jedan od njih svakako je Demna, kreativni direktor Balenciage, koji je i sam na početku karijere bio finalist ITS-a. Osim njega finalist je bio i Matthieu Blazy, današnji kreativni direktor kuće Bottega Veneta. U žiriju su i direktor Camera Nazionale della Moda Italiana Carlo Capasa, Dieselov Andrea Rosso, direktorica Ferragamo muzeja Stefania Ricci te voditeljica Vogue Talentsa Italia, Sara Sozzani Maino.
Franchin ističe kako je ovo platforma koja omogućava mladim autorima da se otisnu u vrli novi modni svijet, koji je ne samo dosta zahtjevan, već i zahtijeva niz vještina. Ipak, nastavlja Franchin, poanta je kreativnost, inovacija, a ne razmišljanje odmah gdje se to može prodat, jer u tom slučaju može 'nestati' taj artistički okvir. Treba biti kreativan, slobodan, na taj način možete stvoriti razne ideje, uobličiti ih bez ikakvih okvira koji bi vas mogli sputavati.
Natjecanje je otkrilo još jednu generaciju dizajnera koji svojim idejama spajaju kreativnost i njihove emocije te sve to pakiraju u tekstil i inovativne forme. Svi pobjednici dostupni su ovdje.
Charlie Constantinou, Velika Britanija - Academy Award
Kolekcija je posveta Inuitima, outdoor stilovima, novim tehnologijama i općenito formama koje imaju snažan zaštitnički karakter.
Funkcionalnost je bitna, baš kao i atraktivni detalji na tekstilu, kolekcija djeluje nosivo, ali ujedno i artistički.
Mata Durikovic, Slovačka - ITS Media Award
Glavni element kolekcije 'Pink matrix' je posebna bioplastika koja je napravljena od škrobne vode.
Od nje autorica radi odjevne predmete koje boji prirodnim bojilima, kako bi nastavila organski karakter odjeće. Ukomponirala je i pletene kape, simbol retro stilova i njezinih tradicionalnih stilskih okvira.
Hanna-Lotta Hanhela, Finska
Kolekcija 'Snaga tijela – krhkost uma' osmišljena je iz perspektive krojača koji polako gubi pamćenje, inspirirana Hanna-Lottinom bakom kojoj je dijagnosticirana Alzheimerova bolest: tijelo ostaje zdravo, ali sjećanja počinju nestajati.
U početku odjevni predmeti izgledaju poznato, ima nekoliko grešaka, ali treba zadržati preciznost. Postupno počinje propadanje, proces izrade postaje zbunjujući, nesiguran, baš kao i sjećanja koja polako ostaju u prošlosti.
Eva Heugenhauser, Austrija - ITS Special Mention powered by Vogue Italia
Kolekcija 'Odijelo koje nestaje' seciranje je svakodnevnog odjevnog kompleta. Autorica se pita – je li dugovječnost najveća vrijednost dizajna?
Ona rastavlja odijelo, dekonstruira ga do detalja, vidimo slojeve u raznim materijalima, čime jedan tako običan komad kojeg nosimo svaki dan poprima umjetničku vrijednost i karakter. Ovaj projekt ističe prolaznost odjevnog komada i njegovo nestajanje s vremenom.
Lili Schreiber, Belgija - OTB Award
Kolekcija 'Današnja igra' odražava osjećaje uzbuđenja i lakoće, vesela je i pozitivna. Raznoliki kolažni pristupi, volumen i boje sve to čini kolekciju zabavnom, na konstrukciji koja donosi lijepe oblike.
Stvorena je moderna, lijepa ženstvenost, uz igru kreativnih detalja i elemenata. Snažna likovnost ističe se kroz likovni kontrast punih i transparentnih ploha.
Ching-Lin Chen, Tajvan
'Simply bloom' ime je kolekcije koju je Chen napravio od uspomena vlastitih roditelja na vjenčanje. Naime, 2 godine ih nije mogao vidjeti radi pandemije te ih je zamolio da mu pošalju fotke i njihova ljubavna pisma – ova je kolekcija posveta njihovoj ljubavi.
Koristeći tehniku ravnog tkanja kao temeljni razvojni proces, metaforički se "utkao" u njihovu prošlost. Artistička kolekcija vjenčanica ima nježan, suptilan karakter.
Petra Fagerström, Švedska
Kolekcija 'Flying grandma' inspirirana je fotkom Petrine bake. Ovaj projekt posve je posvećen ženama u njezinoj obitelji, koje imaju snagu i duh.
Istražujući obiteljske fotografije pronašla je sliku svoje bake u sovjetskoj vojnoj padobranskoj opremi, otkrivajući da je u mladosti bila padobranka. Koncept "leteće bake" govori o otpornosti i gracioznosti: Petrina sovjetska obiteljska povijest je komplicirana, ali ipak, u njihovim je životima bilo puno ljepote.
Asato Kitamura, Japan
Kolekcija – Katarza. Proučavajući kako nedavni sukobi i pandemije utječu na ljude, Asato je primijetio sve veći broj ljudi koji se osjećaju mentalno iscrpljeni. To ga je natjeralo na razmišljanje o važnosti afirmacije u životu, o tome što leži u njezinoj srži i procesu razvoja duhovnog bogatstva. Plan je bio personificirati emocije u kreacijama koje izgledaju poput duhova.
Svaka figura ima vlastitu emociju, bez obzira je li ona sretna ili tužna, činjenica je da nas sve više-manje opterećuju. No, iz toga dizajner je napravio predivne kreacije i te naše duhove likovno uklopio te ih ukrasio da bi bili reprezentativni. Kao da te emocije poštuje, tako su ti ljudi na manekenkama doslovno predivni.
Yudai i Anna Tanaka, Japan
Yudao i Anna predstavili su kolekciju nosivih igračaka. Tema ovog projekta je spoj karaktera i vanjske odjeće. Inspiracija su slikovnice za djecu, no plan je osmisliti kolekciju koja će pozitivno utjecati na raspoloženje, kretanje, slobodno vrijeme i boravak na otvorenom.
Svaki predmet ima gumb za pričvršćivanje s kojime je moguće kreaciju nadograditi i promijeniti, baš kao i igračke. Samostalno, svaki komad se može postaviti i kao ukras u prostoru ili ponijeti negdje.
Rafaela Pestritu, Rumunjska
Rom – falsificirana nostalgija. Kolekcija nije samo subverzivni komentar na pitanja društvene prihvatljivosti, ona je i falsificirana nostalgija za prošlim vremenima.
Na temelju osobnog iskustva ksenofobije, Rafaela je odlučila istražiti stereotipe Rumunja, miješajući ih zajedno kao ironične prikaze kako bi stvorila novi identitet, drugu priliku za prvi dojam. “Eksperimentalni realizam”, gdje se prošlost, sadašnjost i budućnost prikazuju istovremeno, ističe autorica.
Brais Albor, Španjolska
'Descent of human, and natural selection in relation to love'. Autor 'rastapa', rastvara muževnost, nastoji stvoriti uniformu za 'moćnog i revolucionarnog čovjeka', koji je sposoban biti dio promjene, spreman boriti se za revoluciju ljubavi. To je 'muška' kolekcija muške odjeće napravljena na najnemuževniji način za stvaranje novog identiteta – ističe autor.
Ruby Mellish, Velika Britanija - ITS Special Mention powered by Luxottica
Kolekcija - Suvremeni autoportret. Razmišljanje o vlastitom osjećaju sebe tijekom izolacije, kolekcija pokazuje utjecaj izolacije na Rubynu percepciju identiteta. Povijesno gledano, autoportret je nastao kao sredstvo umjetničkog samoizražavanja, pokazujući kako sebe smatramo vanjskim promatračima.
Izolacija je pretvorila ljudsku interakciju u tabu, zbog čega je Ruby na sebe počela gledati kao na vlastitu muzu. Kao jedini dostupan izvor životne inspiracije, počela se dokumentirati, fotkajući se. Korištenje prozirnog acetata omogućilo joj je da multiplicira vlastite oči usred koncepta prijenosa vlastite percepcije na druge.
Tatjana Haupt, Njemačka
Kolekcija 'The power of my hands'. Tatjanina kolekcija je hommage njezinoj baki Njemici koja je bila tipična podređena kućanica i njezinoj majci pankerici koja je bila pionirka u svijetu IT-a kojim su dominirali muškarci. Zajedno su je naučile koliko je važno biti svoja i boriti se za prava žena. Kroz pletivo sagledava tradicijski obrt te slaže slogane o ženskoj seksualnosti.
A ovako je to izgledalo na pisti: foto Pietro D'Aprano