Zagrebačka četvrt čiju arteriju čini Martićeva ulica u lipnju će zablistati kao domaćin novog uzbudljivog festivala! Ovu zonu u istočnom dijelu središta grada koju omeđuju Šubićeva, Zvonimirova, Račkoga, Draškovićeva i Vlaška ulica, festival Design District Zagreb i širi istoimeni projekt afirmirat će kao kreativnu gradsku četvrt. Iako donedavno poznata po brojnim trgovinama auto-dijelova i salonima automobila, četvrt je svoj urbani identitet posljednjih godina spontano transformirala pa danas doživljava procvat koji zahvaljuje brojnim vrijednim kulturnim i kreativnim inicijativama. Kulminacija projekta bit će četverodnevni festival od 16. do 19. lipnja, namijenjen širem krugu građana i turističkih posjetitelja, dok će se brojne druge aktivnosti odvijat i kontinuirano s ciljem dugoročnog poboljšanja kvalitete života stanovnika četvrti.
Ira Payer, autorica koncepta i kreativna direktorica Design Districta Zagreb, predstavila je ideje koje stoje iza projekta: - U brojne napuštene poslovne prostore u kvartu, ranije povezane s autoindustrijom, spontano se useljavaju novi zanimljivi kreativni i kulturni sadržaji. Poput mnogih europskih gradova, i Zagreb danas vidi svoj razvojni put u prenamjeni industrijske infrastrukture u pogone za proizvodnju kulture u najširem smislu, što posebno dolazi do izražaja u širem središtu grada - .
Ira Payer
- K tome, u slučaju ovog kvarta, takva preobrazba se odvija postupno i nenametljivo, ne narušavajući prepoznatljivi duh cijele četvrti. Intenzitet kreativnih aktivnosti u kvartu došao je do trenutka kada su međusobno umrežavanje i živahnija suradnja između svih lokalnih aktera poželjan razvojni put. I sami djelujemo iz Martićeve, koja je naš profesionalni dom, bivajući svjedokom buđenja novog vala razvoja koji još uvijek traje. Tako da se može reći da nas je ova četvrt dozvala u svoje okrilje, nakon čega je uspostavljen zajednički plodonosni odnos - zaključuje Ira.
Design District Zagreb višeslojni je multidisciplinarni projekt nastao s idejom da se komunikacijski ujedine sve postojeće kreativne inicijative koncentrirane u tom dijelu grada. Namjera je stimulirati izgradnju kreativne zone Martićeva, prvenstveno kroz umrežavanje i suradnju dionika postojeće lokalne scene i osnaživanje njihovih kapaciteta, kao i kroz oživljavanje brojnih neiskorištenih prostora, te poticanje stvaranja novih stalnih i povremenih sadržaja. Projekt ukazuje na potencijal četvrti da u savezu s kreativnim i odgovornim poduzetničkim pothvatima afirmira proizvodnju kulture i turizma kao pogonskog goriva razvoja grada te zagovara dizajn i sve ostale stvaralačke djelatnosti kao one koje potiču strukturalne promjene korisne za razvoj kulturne, obrtničke i manufakturne proizvodnje i pomažu tranziciji iz tradicionalne ekonomije prema kreativnoj, održivoj i inovativnoj ekonomiji.
Organizatori Design Districta Zagreb su Croatian Design Superstore i Dizajn centar Zagreb. Projekt se odvija u suradnji s Turističkom zajednicom Grada Zagreba i Gradom Zagrebom, odnosno Gradskim uredom za strategijsko planiranje i razvoj Grada te uz podršku Hrvatskog dizajnerskog društva, Društva arhitekata Zagreba i Udruženja hrvatskih arhitekata.