ENVY ROOM @ MUO // Možeš imati vrhunsku dizajnersku IDEJU, odličan materijal i fantastične boje, ali ako KONSTRUKCIJA nije dobra, to nije to!

    Envy Room dvojac preksinoć je otvorio retrospektivu u Muzeju za umjetnost i obrt „Posveta ženstvenosti“, dva tjedna nakon slavljeničke revije kojom su obilježili 15 godina rada. Bio je to dobar povod za razgovor s dečkima koji su u desetljeće i pol napravili respektabilnu karijeru. Preživjeli su turbulentan početak, recesiju, mijenjali se, prilagođavali, rasli i učili, da bi danas imali samostalnu izložbu i brojili 41 izlaganje u 15 godina! Na ovoj izložbi predstavili su 27 kreacija koje predstavljaju presjek rada. 

    envy room 2017 foto marko grubisic
    MUO

    - Vjekoslav Franetović i Nikica Ivančević dokaz su da se marljivim radom, kontinuiranim učenjem i vizijom može razviti respektabilna hrvatska modna kuća - izjavila je viša kustosica AndreaKlobučar, voditeljica zbirke tekstila MUO. - Njihov je kreativni i tehnički razvoj u smislu složenosti konstrukcije i kroja, od prve revije 2004. godine pa do ove posljednje u Muzeju za umjetnost i obrt prije dva tjedna, nevjerojatan. Njihovo je ime, pametnim i promišljenim razvojem brenda, postalo sinonim za vjenčanu, a potom i večernju te svečanu odjeću - .

    envy room 2017 foto marko grubisic
    Vjeko i Nikica

    Lekcija s početka karijere: Kad imaš mikro backstage, ne radi 60 modela!

    Razgovarali smo na terasi njihovog divnog showrooma, veličanstvenog prostora u staroj Vlaškoj. Valjali su se od smijeha kad sam spomenula početke, sjećam se da su odmah radili mega revije! I to samostalne.
    Vjeko: - Sada kada gledam kako je sve to bilo, bili smo početnici, ali jako ambiciozni. Prva lekcija koju smo naučili, nakon revije 2004. godine, stvarno ti ne treba 60 izlaza, čak ni za samostalnu reviju! Naročito ako imaš najmanji backstage ikad.

    Nikica: - Sjećaš se, ograda je malo plesala po pisti! U usporedbi s današnjim revijama, bila je to smješno mala produkcija… Onda je naša modna scena bila u počecima, krenuo je Cro-a-Porter i bila je tek nekolicina nas dizajnera koji smo aktivni i danas.

    Vjeko: - Radili smo u malom stanu, skromno, nismo imali suradnike kao danas. Danas imaš i agenciju koja organizira event, imamo krojačice, tim ljudi u produkciji koji se brinu o svakom detalju. I uz sve to, mi smo radili megalomanske revije u Tvornici Kulture, Hypo centru, Državnom arhivu… Bili smo među prvima u tome, a onda smo krenuli s Vinkom Filipićem, predstavljali smo se na njegovim projektima u Zadru, Varaždinu, Bolu…
    Nikica: - I cijelo to vrijeme imamo sve kolekcije, 4 godišnje. Pa onda su tu s vremenom došle bridal kolekcije i još razna gostovanja.

    envy room 2017 foto marko grubisic
    2018. // foto: Šime Eškinja

    Pokretanje bridal kolekcija u recesijsko doba – super odluka!

    Vjeko: - Jedna od najboljih odluka koju smo donijeli, kako se ispostavilo kasnije, je pokretanje Bridal kolekcija u recesijsko doba. MUO nas je uvrstio i u izložbu o povijesti vjenčanja, "U dobru i zlu" prije par godina, i prema njihovim istraživanjima mi smo prvi domaći modni autori koji su krenuli s dizajnerskim vjenčanicama i bridal kolekcijama. Mogu reći da je to zaokružilo našu priču koja traje i dan, danas.

    Nikica: - Kod vjenčanica, ali i kod svakog drugog odjevnog predmeta, bitna je konstrukcija, to neminovno naučiš s vremenom.

    Vjeko: - Možeš imati vrhunsku dizajnersku ideju, odličan materijal i fantastične boje, ali ako to konstrukcijski nije dobro izvedeno, to nije to. Ali, s druge strane, s vremenom se razvijaš, počinješ kao neka tabula rasa i pokušavaš shvatiti što znaš, što možeš, pokušavaš popraviti. Realno, s godinama stvarno učiš. Imaš drugačiju perspektivu, drugačije gledaš na sav taj posao.

    Nikica: - A u početku su tu i razna financijska ograničenja. Mi danas možemo platiti nekoga da razmišlja samo o konstrukciji, to nekad nismo mogli.

    Vjeko: - Isto tako, neke stvari naprosto ne znaš, na primjer nabavka materijala, gdje ga kupiti i slično. Danas idemo van, a nekad smo šetali po našim dućanima. Danas nema hrvatske proizvodnje tekstila, sve je to vani. U Hrvatskoj ne kupujemo ništa od materijala. Donedavno smo kupovali podstave u jednoj firmi u Varaždinu, no ni toga više nema.

    envy room 2017 foto marko grubisic
    MUO

    Izložba u Muzeju za umjetnost i obrt

    Vjeko: - Prije par godina, na izložbi U dobru i zlu", krenuli smo razmišljati gdje bismo proslavili 15 godina. I kad sam iz predvorja pogledao prema gore, rekao sam – ovdje moramo imati reviju! Kako smo zadnjih par godina radili revije u našem showroomu, rekli smo - idemo van, u neki drugi prostor. Iako je to teže, kompliciranije, rekli smo, ovo nam je obljetnica i zaslužuje da napravimo nešto spektakularno. MUO je naš strukovni muzej i imalo je smisla da napravimo obljetničku reviju baš tamo. 

    Nikica: - Bilo bi lijepo da nam je izložba dolje gdje je bio Varteks, međutim prekasno smo se javili i termini su već bili zauzeti. Tako da nam je izložba na 3. katu, gdje je do sada gostovala nekolicina naših dizajnera. Kustosica Andrea Klobučar imala je otvorene ruke da izabere što želi. Jer, izložbu postavlja muzej, a kustos radi smjer i okvir izložbe. Vizija je bila da to bude haljina, no ušli su unutra na kraju i neki kombinezoni. Iako, preskočili smo baš one dnevne komade - .

    Nikica: - Kustosica Andrea Klobučar je kroz izložbu htjela pokazati razvoj i elemente koje mi često ponavljamo, nadograđujemo… Ima na izložbi i vintage komada, iako nije kronološki, nema doslovno svake sezone. Dio stvari imamo, a nešto smo morali nanovo sašiti. Dio arhive imamo i čuvamo, no ne sve. Ovo je nekakav naš presjek, a odjeća se nakon izložbe vraća kući, u naš showroom.

    envy room 2017 foto marko grubisic
     2017. // foto Marko Grubišić

    Moraš pratiti trendove, ali i ostati dosljedan sebi

    Vjeko: Na našoj će izložbi ljudi vidjeti, prije svega, razvoj i povijest Envy Room haljine i naših najvažnijih stilskih elemenata. Od samih početaka kod nas su prisutni volani i mašne, a onda su tu i trendovi jer 15 godina je u modnom svijetu puno, stvari se mijenjaju. Trendovi utječu na naš rad, iako se nekih premisa držimo čitavo vrijeme.

    Nikica: - Da, naše kreacije prate trendove, moraš biti u duhu vremena. Ako se ne mijenjaš, nisi u toku s novim vremenom. Formula je da uzmeš novi trend i staviš vlastiti potpis na njega. Tijekom kreativnog razvoja, moraš biti dosljedan sebi.

    Vjeko: - Jer, ako se ne mijenjaš, nisi moda, već antimoda. Poanta je promjena u vremenu. Moda je podložna promjenama.

    Nikica: - Nekad su trendovi bili jasni… ili si hipi ili šminker ili darker ili metalac. Danas je sve to izmiješano, ne postoje jasno određeni trendovi.

    envy room 2017 foto marko grubisic
    Showroom

    Kako doći u showroom?

    Vjeko: - Nitko ne ulazi slučajno, svi imaju termin, vrata su uvijek zaključana. Ako ti ljudi stalno ulaze, ne možeš se posvetiti klijentima kako spada. Zato ne želimo klasičan dućan, imali smo ga neko vrijeme. Ova solucija nam je bolja. Prednosti showrooma su za sve, i za nas i za onoga tko kupuje. Naime, nikoga ne čekamo, klijent dobije najbolju moguću uslugu. U dućanu imaš gomile sati koje nešto čekaš, a u showroomu je sve organizirano i raspored se zna unaprijed.

    Nikica: - Uostalom, mi nemamo robu koju ti kupuješ stihijski. Našu odjeću kupuješ planski, ona je za neku važnu prigodu. Kod nas se ne dolazi tek toliko, to su vjenčanja, promocije diplome, krstitke, mature, kumstva…

    Vjeko: - Kad govorimo o vjenčanici, molimo cure da je naruče barem 3 mjeseca prije. Naš posao je sezonski, realno sve se događa od 2. do 9. mjeseca. Mature, vjenčanja, svi gosti tih vjenčanja…

    Nikica: - Nekad su ljudi naručivali nešto svečano za Novu godinu, no toga danas više nema. Ljudi čekaju Novu na cesti, odu na putovanje, društvene navike su se promijenile.

    envy room 2017 foto marko grubisic
    2015. // Mia Kovačić // foto: Šime Eškinja

    Zime su laganini, idemo na odmor u toplije krajeve...

    Vjeko: I kad dođe taj zimski, miran dio godine, posvetimo se sebi, izradi novih kolekcija, planova… - .

    Nikica: U to vrijeme obično idemo na odmor, iako se preko ljeta moramo isto malo odmoriti, jer ne možemo raditi baš čitavo vrijeme u komadu. Vrhunac naše sezone je od 3. do 6. mjeseca, tad radimo maksimalno, u showroomu smo po 12 sati, vikendima... Zato i usred ljeta uzmemo pauzu, naprosto moramo - .

    Vjeko. – Zima je laganini, a pošto ja ne volim zimu, uvijek gledamo pobjeći u neke toplije krajeve! – .

    envy room 2017 foto marko grubisic
    2018. // foto: Marko Grubišić

    envy room 2017 foto marko grubisic
    2018. // foto: Marko Grubišić

    envy room 2017 foto marko grubisic
    2018. // revija u showroomu

    envy room 2017 foto marko grubisic
    2019. Bridal

    envy room 2017 foto marko grubisic

    2018. // foto: Marko Grubišić

    envy room 2017 foto marko grubisic
    MUO

    envy room 2017 foto marko grubisic
    2018. // foto: Marko Grubišić

    envy room 2017 foto marko grubisic
    Revija u MUO

    envy room 2017 foto marko grubisic
    2018. // revija u showroomu

    envy room 2017 foto marko grubisic
    Showroom

    envy room 2017 foto marko grubisic
    MUO

    envy room 2017 foto marko grubisic
    MUO

    envy room 2017 foto marko grubisic
    MUO

    envy room 2017 foto marko grubisic
    MUO