Malo je modnih dodataka koji su oblikovali modnu scenu poput Dior Saddle torbice. Od trenutka kad se 1999. godine pojavila na pisti, pod kreativnim vodstvom Johna Galliana za Dior, pretvorila se u simbol epohe i ostala jedan od najprepoznatljivijih modnih predmeta na svijetu.
Prvi model u kombinaciji s traperom i kožom, bio je tek uvod.
Pravi hit došao je godinu kasnije, na kolekciji Super Fly Girl u Théâtre National de Chaillot, gdje je Saddle zasjala u dramatičnim verzijama od izbijeljenog trapera, sjajne konjak kože, novinskog i leopard printa.
To je bila nova vizija luksuza, spoj čipkastih haljina, raskošnih bundi i hip-hop estetike koju su oblikovale zvijezde poput Missy Elliott i Lil’ Kim.
Dior Saddle - svakodnevni predmet izvađen iz konteksta
Do tada su It torbe bile diskretne i racionalne, dobar primjer su Chanel 2.55, Hermès Birkin, Fendi Baguette. No, Galliano je sve to promijenio, stoga je Saddle, sa svojim zakrivljenim linijama i velikim metalnim „C“ i „D“ inicijalima, bila ironična, koketna i drugačija. Pritom je govorio o „dekonstekstualizaciji“, odnosno izdvajanju predmeta iz svakodnevice, poput konjskog sedla, i njegovoj transformaciji u predmet žudnje.
Torba se zatim iz sezone u sezonu pojavljivala u novim inkarnacijama: od krzna do metalik kože, uvijek pomičući granice dodatka.
Do 2001. prodaja Diorovih modnih dodataka porasla je za 60 posto, a Saddle je dosegla vrhunac popularnosti prije nego što je financijska kriza preusmjerila modu prema tihom luksuzu.
Povratak u eri nostalgije
Dvadeset godina kasnije, s renesansom Y2K estetike i ponovnim zanimanjem za Sex and the City, Saddle se vratila u samo središte modne pažnje. Zvijezde nove generacije, od Taylor Swift do Belle Hadid, ponovno je nose, dok su je Maria Grazia Chiuri i Kim Jones reinterpretirali kroz kolekcije.
Kultni status najviše duguje upravo televiziji: Carrie Bradshaw nosila je nekoliko verzija, od svilenkastog konjaničkog printa do modela s novinskim uzorkom, što je torbu pretvorilo u pravi modni fetiš. Ti se modeli danas smatraju svetim gralom među kolekcionarima i dosežu vrtoglave cijene na aukcijama.
Od rariteta do klasika
Tržište vintage luksuza nudi širok raspon cijena. Gallianovi originali u trapera i kože postižu nekoliko tisuća eura, dok rijetke edicije, poput metalne Saddle torbe nastale u suradnji s japanskim ilustratorom Hajimeom Sorayamom, dosežu i više od 35.000 eura. Neutralne verzije u crnoj i smeđoj koži ili platnu s Diorovim Trotter monogramom ostaju najtraženije, a novija reinterpretacija iz 2018. donijela je veći format, prilagođen digitalnom dobu i modernim gadgetima.
Za one koji traže pristupačniji ulaz u svijet Saddle torbe, tu su mini i belt pouch varijante ili Gaucho, „sestra“ s prepoznatljivom kopčom i većim volumenom.
Galliano je od početka želio provokaciju
Naime, Dior, za razliku od Hermèsa ili Guccija, nema konjaničko nasljeđe. Upravo zato Saddle nije bila nostalgična, nego subverzivna te izazvala razne reakcije, ali i zaslužila status na sceni, koji ima i danas.
Svaka nova generacija dizajnera pronašla je vlastiti način da je reinterpretira, a s dolaskom Jonathana Andersona na čelo kuće, gotovo je sigurno da će ova ikona dobiti novo lice.