The best of hrvatskog produkt dizajna do sada nije stanovao na istoj adresi, a to su, otvaranjem Croatian Design Superstorea promijenili dizajnerica Ira Payer, javnosti poznata kao aktivna promotorica domaćeg dizajna i dugogodišnja predsjednica Hrvatskog dizajnerskog društva (2005.-2012.) te Suzana Košćak, ekonomistica i financijska analitičarka, koja je ujedno i privatna investitorica projekta. Adresa? Zagrebačka Martićeva 4, crvenija strana ulice, jer se kroz mega stakla vide ultra rumeni zidovi, naravno da dućan ima poseban potpis. Ipak se u njemu krije najbolje od našeg dizajna. Ne samo za uređene interijera, već i nešto za pojesti, popiti, odjenuti se, poigrati se, sakriti se od kiše…
U samo nekoliko dana koliko je otvoren, Superstore je izazvao velik interes ljubitelja inovativnog dizajna s domaćim potpisom. To što je dućan djelomično uređen poput galerije, te što svaki dizajner ima svoje mjesto, opis proizvoda i fotografiju, oduševljava ne samo lokalne goste, već i brojne turiste kojih je u Zagrebu sve više. Ovdje možete vidjeti potpunu listu dizajnera koji u Superstoreu izlažu svoj dizajn.
Arhitekti Iva Letilović i Igor Pedišić odlučili su kao jedini oblikovni alat koristiti crvenu boju, preuzetu iz vizualnog identiteta Croatian Design Superstorea, kojom je prebojan čitav interijer. Čista i jasna crvena boja neutralizirala je brojne nesavršenosti originalnog prostora, dinamizirala ga, a osim toga omogućila učinkovito isticanje dizajnerskih proizvoda u postavu.
- Unatoč izuzetno velikom potencijalu koji pokazuje dizajn u Hrvatskoj kao osobito obećavajuća grana kreativne industrije - priča Ira Payer, kreativna direktorica platforme Croatian Design Superstore - upravo je dosadašnji izostanak kontinuirane maloprodaje, distribucije i strateške promocije hrvatskog dizajna jedan od ključnih problema koji koče njegov puni uspjeh u kontekstu tržišne relevantnosti pa time i lančanog efekta na proizvodnju i hrvatsko gospodarstvo u cjelini. Croatian Design Superstore namjerava utjecati ne samo na povećanje potražnje i posljedično tome i veće proizvodnje domaćeg dizajna, već i na njegovo uključivanje u poslovne procese, afirmaciju u kontekstu razvoja proizvoda te dugoročno i na kulturu dizajna u Hrvatskoj. Uza ostalo, ovdje se nudi atraktivan turistički sadržaj koji podiže razinu cjelokupne turističke ponude i kroz uvid u kreativnu klasu nudi jednu kvalitetnu i prosperitetnu sliku Zagreba i Hrvatske - .
Primjer dobre suradnje i dizajnerskog pothvata je kabanica Cerovečki koja nosi naziv Kaplja, napravljena od iste tkanine kao i kišobrani, koje obitelj izrađuje već generacijama. Kako iskoristiti proizvodnju i materijale, bez dodatnog ulaganja, a da bi se napravio dobar, nosiv, moderan i prepoznatljiv dizajn? Ideja koja je praktična plus ono što je, na primjer kod obitelji Cerovečki, na dohvat ruke. Upravo je to, ističe Ira, dobar primjer jer je dizajnerski proces zaokružen.
Croatian Design Superstore koncipiran je kao kulturno-ekonomska platforma za zagovaranje i tržišno osnaživanje hrvatskog dizajna. Okosnicu platforme, reprezentativnu prodajnu izložbu hrvatskog dizajna, čini selekcija najboljih primjeraka proizvoda s visokom dodanom vrijednošću, dizajniranih u Hrvatskoj, bilo da je riječ o maloserijskim, obrtničkim, manufakturnim ili industrijskim proizvodima. Odabir je sastavljen prema kriterijima izvrsnosti u dizajnu, a uzima u obzir kvalitetu proizvoda u cjelini. Aktualni odabir proizvoda, među kojima su i mnogi dobitnici neke od uglednih svjetskih nagrada za dizajn, čini 130 proizvoda i proizvodnih serija, kroz koje je zastupljeno više od 150 autora i autorskih kolektiva te u čijoj proizvodnji sudjeluje više od 100 poslovnih subjekata.
Osim stalne prodajne izložbe najboljeg dizajna kao središnjeg sadržaja, u suradnji s domaćim kompanijama i institucijama u okviru platforme planiraju se i brojne komplementarne programske aktivnosti koje promoviraju dizajn i dizajnere, educiraju o strateškoj uporabi dizajna te podupiru stvaranje branda hrvatskog dizajna.
Na svojoj zagrebačkoj adresi u Martićevoj 4, u prizemlju zgrade poznate kao Kuća Deutsch, Croatian Design Superstore će na 300m2 prezentirati proizvode od oko 150 hrvatskih dizajnera. Maloprodajna ponuda bit će nadopunjena komplementarnim programskim aktivnostima od kojih se izdvajaju promocije novih proizvoda, kreativne radio-nice usmjerene na osmišljavanje novih suvenira, reinterpretaciju lokalnih obrta, razvoj autentičnih proizvoda tradicionalnim tehnikama, uz uključivanje lokalnih obrtnika i pro-izvođača.
Za izuzetno atraktivan izgled zagrebačkog Croatian Design Superstorea zaslužni su arhitekti Iva Letilović i Igor Pedišić, koji su osmislili intrerijer nadovezujući se konceptualno na njegovu inicijalnu verziju pop-up shopa, čiji su također autori. Naime, privremeno smještanje Croatian Design Superstorea u zatečene interijere na gostovanjima, kao što je to realizirano ljetos u Kneževoj palači u Zadru te kompleksu Lazareta u Dubrovniku, tražilo je od izložbenog postava da bude modularan i fleksibilan te da ga odlikuje snažna prepoznatljivost. Spajanjem izložbenih panela, izrađenih od ekonomične ambalažne šperploče, na više desetaka načina, stvara se vizualno izuzetno zanimljiva i funkcionalna izložbena struktura, koja izvrsno funkcionira bilo da je smještena u zaštićenu povijesnu cjelinu, bilo u suvremeni hotelski kontekst.
Croatian Design Superstore pokrenut je u ljeto 2014. u formi putujućeg pop-up shopa najprije u Zadru, a potom i u Dubrovniku, s ciljem da dugoročno promovira i tržišno osnažuje hrvatski dizajn. Pored središnjeg i stalnog prostora u Zagrebu, Croatian Design Superstore će istovremeno gostovati u drugim gradovima u zemlji i inozemstvu kao putujuća prodajna izložba (showcase & pop-up shops).