Izložba fotografija Samoubojiti kosturko koje potpisuje Janko Belaj otvara se u utorak 3. svibnja u Galeriji Ulupuh u Tkalčićevoj 14, Zagreb.
- Fotografijom obično dokumentiram raznorodne scene po željama klijenta ili pejzaže u kojima se nađem, no s kolekcijom naslovljenom “Samoubojiti Kosturko” krenuo sam u istraživanje čiji ishod ne pokušavam unaprijed definirati – objašnjava Janko Belaj. - Prvotni koncept praćenja Kosturka kao lika koji se poput samoubojice iz “Alana Forda”, bespovratno izgubljenog u stvarnosti koja ga okružuje, bezuspješno pokušava ubiti, pretvara se u svojevrsno razmatranje otuđenja pojedinca općenito. Ukratko, prepuštam svojem “Kosturku” da se nakon svega što ga je snašlo osovi na vlastite noge i “preživi”, a konačna recepcija njegove sudbine više ne ovisi isključivo o mom autorstvu koncepta jer se na taj način Kosturko pojavljuje kao djelatni koautor – ta ipak se naposljetku radi o njegovim “kostima” - .
- Upravo sam zahvaljujući različitim reakcijama, kreativnim tumačenjima i posve suprotstavljenim emocijama ljudi kojima sam pokazao segmente kolekcije odlučio “prikriti” prvotnu nit vodilju pojedinim snimkama i tek naslovom slike upućujem gledatelja da eventualno pođe pravcem koji sam zamislio. Pri tome, naravno, ne želim uvjetovati način gledanja ili gledatelje “voditi za ruku”, već uživam u njihovim interpretacijama, kako pojedinih segmenata, tako i kolekcije u cjelini. Na taj će način i konačni rezultat projekta opravdati inicijalnu “samozatajnost”, jer nudi relevantan uvid u suživot autora, lika i gledatelja – veli Belaj.
O tehnici stvaranja fotografija: - izabrao sam plitku kameru obskuru (3D pisačem izveden vlastiti nacrt) velikog formata (rabim cb film 9x12 cm) i širokog kuta gledanja kako bih istovremeno iskoristio više mogućnosti koje kamera obskura pruža. Fino jetkana malena rupica (0,2 mm) daje oštrinu slici na koju nismo navikli u kameri obskuri dok istovremeno omogućuje manipulacije dosvjetljavanjem i zasjenjivanjem tijekom ekspozicije. Izrazito širokim vidnim kutom (žarišna dužina kamere od 40 mm je poput 12 mm u “Leica formatu”) malenu figuru ističem u prostoru, a kompresijom vremena tijekom ekspozicije prihvaćam dodatne izvore svjetla dok se pokretni dijelovi scene zamućuju i dodaju kadrovima začin mističnosti - .