Arheološki muzej Zadar predstavio je novu kolekciju suvenira razvijenu u suradnji s dizajnerom Aleksandrom Šekuljicom i njegovim novim brendom LEXALEX STUDIO. Kolekcija je javnosti predstavljena kroz modni performans učenika Škole primijenjene umjetnosti i dizajna Zadar, koji su sudjelovali u svim fazama projekta – od koncepta i fotografije do same prezentacije.
Suradnja muzeja s mladim autorima i profesionalnim dizajnerom nastavak je višegodišnje prakse uključivanja obrazovnih ustanova u muzejske projekte. Učenici su i ovog puta preuzeli različite uloge – od modela do autora vizualnih materijala – čime je projekt dobio i edukativnu komponentu.
“Ovo je kolekcija koja ne pokušava imitirati prošlost, već je reinterpretira kroz jezik današnje estetike. Posebno nam je drago što su u priču uključeni i mladi – oni su najbolji pokazatelj da dizajn ne mora biti elitistički, već otvoren, edukativan i zabavan”, izjavio je Aleksandar Šekuljica.
Kolekcija uključuje odjevne i uporabne predmete poput majica, torbi i kapa, a inspirirana je muzejskom građom.
Na proizvodima se nalaze motivi iz stalnog postava, uključujući crno-figuralnu keramičku posudu iz grčkog razdoblja te antičke ploče za igru s prikazima erota. U dizajnu je korišten i redizajnirani logotip muzeja, prilagođen suvremenom vizualnom jeziku, ali s očuvanjem simboličkog značenja.
„Kolekcija je rezultat nastavka uspješne suradnje s Aleksandrom Šekuljicom, ovoga puta kroz njegov novi brend LEXALEX STUDIO, s kojim prvi put surađujemo. Cilj je bio približiti muzejski sadržaj široj publici, posebice mladima, putem suvremenog dizajna i uporabnih predmeta koji se mogu svakodnevno nositi“, izjavila je Marina Brkić, voditeljica Odjela za marketing i odnose s javnošću Arheološkog muzeja Zadar.