DIANA ZEPTER // U obiteljskom poslu spajaju nas zajedničke vrijednosti, a pokretač nam je istovremeno i cilj - zdravlje i dobrobit ljudi širom svijeta

    Diana Zepter dolazi iz obitelji poduzetnika te jako dobro zna što znače disciplina i uspjeh, zahvaljujući svom stricu, poznatom poduzetniku i vizionaru Philipu Zepteru. Danas je Diana jedna od ključnih osoba i glavna izvršna direktorica poznate kompanije Zepter International.

     Diana Zepter

    Piše: Sonja Staničić
    Fotografije: Zepter International

    Kakav je osjećaj biti na ključnoj poziciji jedne ovako renomirane kompanije? Suočavate li se sa svakodnevnim pritiscima i očekivanjima koja dolaze s vašom pozicijom?

    Kada ste u obiteljskom biznisu, a Zepter je između ostalog obiteljska kompanija, manje se predstavljate i ponašate kao neprikosnoveni lider, a više kao ključni igrač koji prati uspostavljeni sistem i viziju koju je usavršio njezin osnivač i chairman Philip Zepter. On je i dalje itekako aktivan, rekla bih čak hiperaktivan (smijeh), on sve nadzire i neprestano gura naprijed, što često nije jednostavno slijediti. Istina, to ne znači da ste oslobođeni odgovornosti i izazova koje moja pozicija nosi, jer pritisci i očekivanja sadržani su u njegovoj kratkoj paroli od tri riječi koje počinju slovom “r” - red, rad i rezultati. Svi se mi trudimo razmišljati kao dream team sastavljen od vrhunskih menadžera, suradnika i pouzdanih savjetnika u svih šezdeset zemalja u kojima poslujemo.

    Zepter International multinacionalna je kompanija koja nepuna četiri desetljeća uspješno proizvodi i distribuira ekskluzivne, visokokvalitetne proizvode za očuvanje i poboljšanje zdravlja ljudi širom svijeta. Prisutan je na pet kontinenata u više od 60 zemalja, s više od osamdeset milijuna zadovoljnih korisnika.

    Kako biste opisali svoj put do pozicije glavne izvršne direktorice Zeptera? S kojim ste se najvećim izazovima susretali?

    Činjenica da sam odrasla u obitelji u čijoj su krvi biznis i inovativno razmišljanje, podrazumijeva da sam od malih nogu - Diana Zepter. Nama je još u mladim danima postalo normalno ići na korporativne sastanke, događaje i proslave, a bilo ih je mnogo u ovih četrdeset godina postojanja kompanije. Sjećam se brojnih telefonskih poziva, faksova i mailova koji su pristizali tijekom vikenda i kasno noću. U obitelji Zepter svako je vrijeme bilo pogodno za poslovne ideje i pothvate. S njima sam naučila da je stvaranje najveća radost, ali s druge strane i to da se ciljevi ne moraju postizati po svaku cijenu.

    Nakon diplome u Londonu i obrane dvaju magistarska rada poželjela sam vidjeti kako funkcioniraju druge tvrtke. Htjela sam učiti i procijenjivati iz drugačije perspektive. Stoga sam najprije šest godina radila kao Client Advisor u UBS Wealth Management banci u Londonu.

    No, ipak ste se u nekom trenutku odlučili vratiti u Zepter...

    Imala sam trideset i dvije godine kada sam se iz Londona preselila u Zurich, gde je Zepterovo sjedište, i vrlo brzo došla na mjesto direktora strategijskog menadžmenta. Sve se zbivalo po već iskušanom “receptu”, a taj je - najbolje i najbrže se uči kada te bace u vatru. Možda djeluje surovo, ali nije bilo tako jer u svakom trenutku imala sam Philipovu podršku, koji je pomno pratio moj rad i napredak. Što je najvažnije, imala sam slobodu odlučivanja i na taj način sam se čeličila u situacijama kada je on procijenio da je to potrebno. Učila sam brzo, iako nije bilo lako. Zbog toga sam mu beskrajno zahvalna.

    diana z

     

    Vaša prisutnost u medijima i javnosti vrlo je ograničena, pa se stječe dojam da baš niste osoba sklona gurati se u „prvi plan“. Biste li ipak s našim čitateljima podijelili nekoliko osobnih crtica o sebi?

    Mediji su odavno ustoličili pojam Lady boss, koji na najbolji način opisuje žene poput mene. Ipak, našalit ću se: moja “moć” ne stanuje na crvenom tepihu nego u Excelu ili već nekom sličnom poslovnom alatu. Premda živimo u vremenu show-up kulture, mislim da za moj status nije važno koliko sam prisutna u javnom životu ili na šarenim stranicama lifestyle magazina. Što, doduše, ne znači da mi tamo nije mjesto, uzevši u obzir ultimativni i utjecajni brend koji predstavljam, ili pak da a priori imam nešto protiv takve vrste eksponiranosti.

    Zašto me je teško naći i pratiti? Danas su privatnost i intima gotovo izgubljeni, a mene nimalo ne privlači dijeliti osobni život sa širom publikom. Spomenut ću samo to da sam ostvarena majka i da imam divnog muža, rođenog Splićanina. Ali koga bi to uopće trebalo zanimati? Ni ja, uostalom, nisam nimalo zaintesirana baviti se životima drugih. Sklonija sam pročitati neku dobru knjigu o biznisu, odslušati koristan podcast ili porazgovarati s nekim stručnjakom iz oblasti na koju sam trenutno fokusirana. Tako se najbolje educuiram, ali i štitim od sveopćeg ludila. (smijeh).

    Kako izgleda vaš tipičan radni dan? Možete li navesti neke od svakodnevnih zadataka koje obavljate kako biste osigurali uspješno poslovanje tvrtke?

    Najkraće rečeno: od ranog jutra pa do večeri „strateški“ sam raspoređena na sve strane. Nastojim pažljivo procijeniti prioritete i svakom segmentu posla posvetiti potrebno vrijeme. Odgovornost prema kompaniji koja posluje u šezdeset zemalja podrazumijeva da nemate ograničeno radno vrijeme. Ali, istovremeno, radite dinamičan posao koji vas ispunjava.

    Trudim se pritom da moje svakodnevne aktivnosti budu usklađene s filozofijom života koju slijedi naša kompanija i na kojoj su bazirani naši strateški proizvodi, a to je: Živi bolje. Živi duže. Dakle, živim zdravo, hranim se zdravo, vježbam. Što kvalitetnije živite, uspješniji ste na poslu i postižete bolje rezultate.

    Ms. Diana 3

    Koje sposobnosti i karakterne osobe smatrate ključnim za uspješno vođenje nekog poduzeća na današnjem vrlo dinamičnom i konkurentnom tržištu?

    Vjeruj u sebe i ne boj se biti drugačiji, uvijek teži postati bolji i ostani nezavisan. Kada radite ono što volite, u što vjerujete i u što se razumijete, uspjeh je neizbježan. U obiteljskom poslu spajaju nas zajedničke vrijednosti, a pokretač nam je istovremeno i cilj - zdravlje i dobrobit ljudi širom svijeta. K tom cilju vode nas odluke našeg osnivača koji nas usmjerava i čini nas ustrajnima.

    Da bi postigao ovako izniman rezultat, čovjek mora biti rođen s prirodnim darom da sagleda budućnost, da predvidi u kojem se smjeru svijet kreće, da prepozna izazove s kojima se čovječanstvo susreće i ponudi jedinstvene proizvode odnosno rješenja za te izazove. Uzmimo primjerice Zepterove pametne naočale Hyperlight Eyewear. Na razvoju ovog proizvoda počeli smo raditi prije deset godina, a danas je značajniji nego ikada.

    Isto vrijedi i za pročišćivače vode i zraka, bez kojih je kvalitetan život nezamisliv. Kompanija Zepter desetljećima upozorava na sveopću ugroženost čovjeka i čovječanstva i pritom nudi efikasna, praktična, znanstveno potvrđena i svakome dostupna rješenja. Netko je davno rekao - Zepter je kompanija s ljudskim likom.

    Kako vidite ulogu žena na liderskim pozicijama danas, posebno u globalnom poslovnom okruženju?

    U Zepterovom poslovnom sustavu, uzevši u obzir sva poduzeća i prodajnu mrežu, zastupljenost žena vrlo je visoka – preko 70%! Ako bih se morala izjasniti o ženama u poslovnom svijetu, rekla bih da je za svaku funkciju najvažnija kvalifikacija odnosno kompetentnost. A to ne ovisi o spolu.

    Zepter International poznat je kao poduzeće koje ulaže iznimne napore kako bi razvio i održao snažan osjećaj zajedništva među zaposlenicima. Na koji način potičete kulturu lojalnosti i timskog rada unutar kompanije?

    Imam mnogo povratnih informacija na temelju kojih zaključujem kako su ljudi sretni i zadovoljni što rade u Zepteru. Tu se osjećaju sigurnima zbog poticajnog timskog duha, međusobne podrške i obiteljske atmosfere koja prožima cijelu firmu. Rad naših zaposlenika nagrađuje se i cijeni, a poštovanje je uzajamno. Sretno je radno mjesto koje spaja ljude na duge staze.

    Čini se da istinski uživate u konstantnom usavršavanju, radu na sebi i ostvarivanju zadanih ciljeva. Jeste li oduvijek bili takvi?

    Rođena sam u Kozarskoj Dubici u Bosni, dio osnovne škole i prva dva razreda gimnazije završila sam u Beogradu, a školovanje potom nastavila u Švicarskoj i Engleskoj. Vrlo sam brzo shvatila da ništa nije nemoguće i da se svaki težak trenutak i svaki napor (a bilo ih je mnogo), uglavnom razvija u nešto dobro i pozitivno.

    Tako sam naučila i da nikada ne odustanem ako duboko vjerujem u konačni cilj. Moju „knjigu uspjeha“ opisuje nekoliko pojmova - upornost, marljiv rad, neprekidno učenje, dosljednost, odgovornost, hrabrost i strast. Jedino što u cijeloj priči možda nije dobro je to što volim držati sve u svojim rukama. No, nemojte me pogrešno shvatiti, nisam ni robot ni totalni control freak, samo radim ono što volim i što me čini sretnom.