18. FESTIVAL 25 FPS: Drugi festivalski dan uz izložbu, spekulativne krajolike i baltički eksperimentalni film

    Sinoć pred punom dvoranom Kina Kinoteke otvoreno je 18. izdanje 25 FPS-a. Organizatori i članovi selekcijske komisije Marina Kožul, Mario Kozina i Tena Trstenjak pozdravili su publiku i osvrnuli se na ovogodišnji natjecateljski program.

    Njega će obilježiti brojni filmovi koji sadašnjost i aktualne fenomene izražavaju kodovima distopije i SF-a, te filmovi koji se bave emocijama – ljubavi, romantikom, seksualnošću i erotikom. Festival su otvorili filmovi iz prvog bloka natjecateljskog programa uz prisustvo Emmanuela Lefranta (U mračnoj šumi) i Glorije Gammer (Kad dođe kraj svijeta znaj da sam te voljela).

    LIGHTCONE

    LIGHTCONE

    Drugi dan Festivala 25 FPS donosi izložbu Scrapbook, zatim posebno kurirani program filmova iz Baltic Analog Laba te dva bloka natjecateljskog programa.

    Festivalski dan u 12 sati otvaramo izložbom u Francuskom institutu povodom 40 godina Light Conea, najvažnijeg svjetskog arhiva i distributera eksperimentalnih filmova sa sjedištem u Parizu. Radi se o jedinstvenoj kolekciji osobnih predmeta i artefakata velikana eksperimentalnog filma čije radove Light Cone godinama arhivira i zastupa.

    Ti su radovi također sakupljeni u knjizi Scrapbook koja će se moći kupiti na otvaranju izložbe. Emmanuel Lefrant, direktor Light Conea, uživo će govoriti o kontekstu izložbe, djelovanju arhiva i izazovima distribucije analognog filma u digitalnom dobu. Razgovoru će se pridružiti Gaëlle Rouard, filmašica i jedna od autorica čiji rad će se moći pogledati na izložbi.

    Otvorenje 25 FPS Marina Kožul Tena Trstenjak Mario Kozina Photo Sanja Bistričić

    Marina Kožul, Tena Trstenjak, Mario Kozina - Foto: Sanja Bistričić

    U 16 sati latvijska filmska umjetnica Ieva Balode uživo će predstaviti baltičke eksperimentalne filmove producirane u sklopu nezavisnog filmskog laboratorija Baltic Analog Lab (Riga). U njezinom programu gledat ćemo deset vrlo intimnih, autorefleksivnih radova koja izravno ili neizravno promišljaju svoja iskustva tijekom pandemije.

    U 18 sati na rasporedu je drugi blok natjecateljskog programa u kojemu gledamo četiri putopisa o spekulativnim krajolicima. Davor Sanvincenti, autor filma Mjesta koja ćemo disati i Matevž Jerman koji potpisuje film Upad, pridružit će se razgovoru uživo nakon projekcije.

    Žudim, dakle jesam naziv je trećeg bloka natjecateljskog programa koji se prikazuje u 20 sati, a obuhvaća četiri suptilna i snažna rada koja se bave žudnjom i senzualnošću.
    Španjolski filmaš Luis Macias čiji novi film Ocean Analogija gledamo u programu, publici će uživo predstaviti svoj rad.

     Ocean Analogija

    Ocean Analogija

    Spone vremena Baltic Analog Lab

    Spone vremena / Baltic Analog Lab

    Prvi put

    Prvi put

    tijelo je tijelo je tijelo

    Tijelo je tijelo je tijelo